Icelandair åbner sin 13 nordamerikanske destination: Portland, Oregon 19. maj 2015

Den 19. maj 2015 letter første Icelandair fly til Portland, Oregon på den amerikanske vestkyst og den 14. nordamerikanske destination er  en realitet.

Ruten til Portland er sæsonrute med to ugentlige flyvninger, tirsdag og torsdag, i perioden 19. maj til 20. oktober.

Det giver rigtig god mening at åbne tredje nordamerikanske vestkystdestination: Icelandair flyver i forvejen til Seattle i USA, som er helårsrute og  til Vancouver i Canada, som åbnede tidligere i 2014 som sæsonrute.

Icelandair har allerede et indgående kendskab til markedsforholdende og stor succes på ruterne til Seattle og Vancover og med Portland, som næste medlem af rutefamilien, har kunderne endnu flere valgmuligheder på den nordamerikanske vestkyst. Mange store virksomheder som Nike, Intel & Columbia Sportswear Company holder til eller har dele af virksomheden placeret i og omkring Portland, som har 2.3 mio. Indbyggere.

Der må være noget særligt ved den nordamerikanske vestskyst: Portland er flere gange valgt som USAs bedste by at bo i og Vancouver kan  smykke sig med titlen verdens bedste og smukkeste by og med Seattle i midten er man godt dækket ind.

Icelandair lancerer her til efteråret  en omfattende kampagne med fokus på det indlysende i, at stoppe op i Island på vej over Atlanten og med yderligere en attraktiv destination i USA  er det endnu mere oplagt, at opleve både Island og USA eller Canada på samme rejse.

Icelandair har i 2015 i alt 39 destinationer, her af 13 i Nordamerika: Boston, Washington D.C., New York (JFK og New Ark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland i USA og Toronto, Halifax, Vancouver og Edmonton i Canada.

• ferie i island
  • rejser til usa