Icelandair indgår aftale med Frontier Airlines med base i Denver

Icelandair annoncerede i efteråret 2011 åbning af den nyeste nordamerikanske destination, nemlig helårsruten til Denver, Colorado i maj 2012. I forlængelse her af har Icelandair underskrevet en såkaldt interlineaftale med Denver baserede Frontier Airlines.

Icelandair har, med den nye aftale, yderligere styrket sin position på det nordamerikanske marked og kan nu tilbyde sine kunder et betydeligt antal destinationer i hele Nordamerika. En interlineaftale betyder, at Icelandairs kunder kan planlægge rejsen direkte fra Icelandairs destinationer i Norden og det øvrige Europa til Frontier Airlines destinationer og naturligvis Icelandairs "egne" destinationer. Rent praktisk betyder det, at man foretager check-in hele vejen fra f.eks. København til slutdestination.

Det er ikke første gang, at Icelandair indleder samarbejde med amerikanske flyselskaber;  Seattle baserede Alaska Airlines og Jet Blue på den amerikanske østkyst er begge flyselskaber som Icelandair har indgået aftaler med i nyere tid i forbindelse med åbning af destinationer i USA.

Bjarni Birkir Hardarson, General Manager for Icelandair i Skandinavien & Finland siger "Vi er meget glade for, at aftalen med Frontier Airlines er kommet i hus da det alt andet lige styrker Icelandairs position i Norden yderligere og endnu en understregning af, at Icelandair er et rigtigt godt valg når rejsen går over Nordatlanten".

Samarbejdet med Frontier Airlines betyder samtidig, at Icelandair kan tilbyde sine passagerer en endnu bredere vifte af muligheder. Frontier Airlines har mere end 500 daglige afgange fra henholdsvis Denver, Milwaukee og Kansas City hubs og med service fra mere end 80 destinationer i USA, Mexico og Costa Rica.

Vælger men at flyve med Icelandair til Nordamerika har man samtidig mulighed for, at have et stop-over i Island på både ud- og hjemrejse uden ydereligere billetomkostninger.

Icelandair holder 75 års fødselsdag i 2012 og har ni destinationer i Skandinavien og Finland: København og Billund i Danmark, Stockholm og Göteborg i Sverige, Helsinke i Finland og Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim i Norge. I nordamerika flyver Icelandair til New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver og Washington D.C.i USA og Toronto og Halifax, de to sidstnævnte i Canada.  Flyfåden, som består af Boeing 757,  tæller16 fly i 2012 mod 14 i 2011 og forventet passagertal i 2012 er 2 mio. Se alle destinationer på icelandair.dk.

• frontier airlines
  • denver