Icelandair opgraderer rute til Vancouver – nu helårsdestination.

Icelandair åbnede rute til Vancouver på den canadiske vestkyst i maj 2014 og destinationen har indtil nu været sæsonrute. Vancouver er den 10ende nordamerikanske destination som Icelandair servicerer hele året. De øvrige er Seattle, Denver, New York (JFK), New York (Newark), Boston, Chicago, Washington, Edmonton og Toronto – de to sidst nævnte i Canada.

Icelandair flyver til Vancouver to gange ugentligt i vintersæsonen og tre gange ugentlig i sommermånederne.

Vancouver er den største by i det vestlige Canada med 2,3 mio. indbyggere og er flere gange kåret som verdens bedste by at bo i. Med vinterflyvninger til Vancouver er bl.a. et af verdens bedste skiområder Whistler Blackcomb og værtsby for vinter OL i 2010 tættere på end før med blot et enkelt flyskifte i Keflavik på vej til de canadiske pister og puddersneen.

Icelandair tilbyder stopover i Island på vej over Atlanten og man kan blive i Island i op til syv dage uden ekstra billetomkostninger. Rejsen bliver delt i to og man får en fremragende mulighed for at opleve to vidt forskellige destinationer på samme rejse.

Icelandair har 46 destinationer heraf 18 i Nordamerika – 13 i USA og 5 i Canada. Nye amerikanske destinationer i 2017 er Philadelphia (maj 2017) og Tampa Bay (september 2017). Forventet passagertal i år er 4 mio, en stigning på 450.000 i forhold til 2016.

• rejser til canada
  • vancouver
  • stopover
  • fly til canada

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attraktivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.