Icelandair til Toronto hele året fra 8. marts. Rutenet og antal afgange i 2013 er det mest ambitiøse i selskabets historie.

Fra 8. marts vender Icelandair tilbage til Toronto efter vinterpausen og denne gang for at blive, da Toronto er helårsdestination fra i år. Icelandair har fire ugentlige afgange til Toronto og det er mandag, onsdag, fredag og søndag.

Icelandair har således fem helårsdestinationer i Nordamerika: Boston, New York, Denver, Seattle, New York og nu også Toronto. Icelandair har i alt 10 destinationer i Nordamerika, de øvrige er Orlando, Minneapolis, Washington D.C., Halifax (Canada) og fra 10. maj i år også Anchorage, som er nyeste destination i rutenettet.

Icelandairs rutenet og antal afgange i 2013 det mest ambitiøse i selskabets historie: Denver øges fra fire til seks ugentlige afgange og Washington D.C. går fra seks ugentlige til daglige afgange – begge fra slutningen af maj.

2012 blev endnu et rekordår for Icelandair med over 2 mio. passagerer der valgte, at rejse til og fra Island eller krydse Atlanten og samtlige måneder i 2012 var markant bedre end i 2011. Icelandairs passagertal steg 16%  i 2012 i forhold til 2011 og havde en vækst på 70% siden 2009.

2013 bliver et spændende år for Icelandair. Yderligere to destinationer føjes til rutenetværket i 2013, nemlig Zürich og Skt. Petersborg og Icelandair har således 35 destinationer.

Icelandair bliver også trådløs forstået således, at installationen af Wi-Fi i alle selskabets fly forventes færdig i løbet af efteråret 2013. Wi-Fi bliver tilgængelig på alle Icelandairs ruter til og fra Skandinavien og Finland til Island og Nordamerika og naturligvis også til de øvrige europæiske destinationer.

Icelandair opererer 18 fly af Boeing 757 typen i 2013 med en forventning om 2.3 mio. passagerer, som er næsten 300.000 flere end i 2012.

Icelandair har 440 ugentlige afgange i 2013 og med en vækst på 70% siden 2009 er er al mulig grund til optimisme.

• Turisme

• ferie i island
  • island
  • rejser til usa
  • reykjavik
  • destinationer
  • flyselskab

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attrakttivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.

Flyselskabet har base i Island og udnytter således landets gode beliggenhed midt mellem Nordamerika og Europa for at udbygge et stadigt voksende internationalt rutenetværk med Island som centrum. Icelandair er en del af Icelandair Group.