Når du vil og hvor du vil - Icelandair introducerer billetbestilling via Facebook Messenger

Fremtidens billetbestilling: Icelandair åbner, som det første flyselskab, op for billetbestilling via Facebook Messenger og giver kunderne endnu flere muligheder.

Facebook Messengers Stopover Bot gør det endnu lettere at bestille billetter eller oven i købet en Icelandair Stopover døgnet rundt og søge de bedste billetter direkte på Facebook Messenger.

Den nye service placerer Icelandair i front i forhold til den nyeste trend Conversational Commerce i form af besked apps, som bringer salgstedet til forbrugeren. Icelandairs innovative brug af Facebook Messenger teknologi er et skridt i retning af at gøre kundens oplevelse endnu bedre.

Servicen er ikke kun et simpelt billetbestillingsværktøj, man kan også bestille en Icelandair Stopover, søge de bedste afgange eller få svar på de oftest stillede spørgsmål ved hjælp af tekst, billeder og video. Er forespørgslerne af mere kompliceret karakter, overtager en Icelandairmedarbejder kommunikationen, så svaret er under alle omstændigheder inden for rækkevidde. I denne udgave fungerer bot'en kun på engelsk.

Gudmundur Óskarsson, Director Marketing and Business Development hos Icelandair  tilføjer ”Vores mål er, konstant at forbedre rejseoplevelsen for vores kunder og det inkluderer naturligvis også selve bookingprocessen. Ved at placere Icelandair i front og gøre billetbestilling m.m tilgængelig på Facebook Messenger, markerer vi yderligere at vi tager vores forpligtelse over for kunderne alvorligt. Vi ved, hvilke platforme vores kunder anvender og ønsker at kommunikere og interagere på kundernes præmisser. Ved at tænke fremad håber vi, at kunne positionere os som mere end ”bare” et flyselskab og med lanceringen af Stopover Bot er vi et skridt nærmere vores mål som er, at kunderne skal kunne booke en flybillet når som helst og hvor som helst”.

Icelandair har udviklet første udgave af Stopover Bot og altså et bookingsystem uden for de konventionelle website baserede reservationssystemer i samarbejde med Travelaer. Bot’en er resultatet af omfattende forskning i besked apps og indsigt i kundernes adfærd på de sociale medier. Arbejdet stopper ikke her og næste fase af bot’en er undervejs med endnu bedre funktionalitet og brugervenlighed.

For at komme i gang skriv til Icelandair: facebook.com/icelandair eller m.me/icelandair.

Yderligere information:

Icelandair.com/Stopover

youtube.com/Icelandair

Kun Icelandair tilbyder passagerne den unikke mulighed at tage en Stopover i Island i op til syv nætter uden ekstra billetomkostninger. Icelandair har siden 1960erne opfordret passagerer til at tage en Icelandair Stopover i Island og i dag tilbydes servicen fra 26 europæiske og 16 nordamerikanske destinationer. Icelandairs destinationer:

Canada: Edmonton, Halifax, Montreal, Toronto og Vancouver

Europa: Reykjavik, Akureyri, Aberdeen, Amsterdam, Barcelona, Birmingham, Bruxelles, Frankfurt, Geneve, Glasgow Hamburg, London, Madrid, Manchester, Milano, München, Paris og Zürich.

Skandinavien: København, Billund, Stockholm, Göteborg, Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og Helsinki.

USA:n Anchorage, Boston, Chicago, Denver, Minneapolis, New York, Orlando, Portland, Seattle og Washington D.C.

• Turisme

• rejser til canada
  • rejser til usa
  • stopover
  • icelandair stopover
  • fly usa
  • fly canada

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attraktivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.

Flyselskabet har base i Island og udnytter således landets gode beliggenhed midt mellem Nordamerika og Europa for at udbygge et stadigt voksende internationalt rutenetværk med Island som centrum. Icelandair er en del af Icelandair Group.