Ifö Spira gulvstående toilet, det og mange andre produkter kan du se på VVS17

Geberit og Ifö samles for første gang på VVS’17

Geberit er kendt for at forene forbrugernes ønsker om design og funktionalitet med installatørernes behov for nem håndtering og hurtig installation. Den filosofi vil være endnu mere tydelig i år på

VVS’17, hvor produkterne fra Geberit og Ifö for første gang nogensinde er samlet på én stand med otte inspirerende miljøer.

På VVS’17 i Odense er Geberit og Ifö for første gang samlet på én stand, efter VVS leverandøren Geberit overtog salget af Ifö i Danmark den 1. januar 2016. Det betyder, at standen får vokseværk i forhold til VVS’ 15, og der vil blive lanceret flere produktnyheder.

Fordelt i otte inspirerende miljøer kan installatører og andre messedeltagere få et komplet overblik over hele sortimentet. Der vil være populære kendinge og spændende nyheder inden for alle kategorier lige fra Ifös badeværelsesmøbler og klassiske toiletter til Geberits rør, fittings samt AquaClean douchetoiletter. Geberit ser blandt andet frem til at løfte sløret for en stor AquaClean-nyhed:

”På messen vil vi præsentere et helt nyt produkt, der fuldender vores AquaClean-sortiment. Vi kan endnu ikke afsløre mere, men vi glæder os meget til at vise det frem på VVS’17,” siger landechef i Geberit Danmark, Bent Knudsen.

Nyt lyddæmpet afløbssystem

På standen vil Geberit også introducere det nye lyddæmpede afløbssystem, Silent Pro. Afløbssystemet reducerer mærkbart uønsket støj fra naboens badeværelse, og det er derfor oplagt til etagebyggerier eller andre byggerier med flere boliger side om side. Silent Pro kommer på markedet i juli 2017.

Derudover kan messedeltagerne se Geberits designafløb, CleanLine. Den populære afløbsrende er netop installeret på 78 nyrenoverede badeværelser på Hotel Randers, fordi den er let at installere, nem at holde ren og i et tidløst design.

Ifö – formet af skandinavien

Det nye Ifö Spira-toilet får god plads på Geberits messestand. Hvor de fleste toiletter har en lukket skyllekant, er Ifö Spira designet i et sammenhængende stykke uden skyllekant. Dermed er der ingen kanter, som snavs og kalk kan sætte sig fast i, og det gør rengøringen nemmere. Ifö Spira-serien består af toiletter, vaske og møbler, der alt sammen er designet af den danske arkitekt, Knud Holscher, med inspiration fra den skandinaviske natur.

Ifö Spira er ikke den eneste skandinavisk inspirerede serie, messedeltagerne vil blive introduceret til på VVS’17. De otte Geberit-miljøer vil nemlig alle være indrettet med Ifö møbler som for eksempel Ifö Sense og Ifö Silva, der alle er kendetegnet ved nordisk enkelthed og eksklusive detaljer.

”Med de mange nye Ifö produkter har vi virkelig fokuseret på at forene forbrugernes favoritter med branchens ønsker til nem installation. Det kommer både til udtryk i vores møbelserier og i vores nye brusedørsserie, Ifö Space. Her er et stilrent design kombineret med unikke funktioner, der forkorter installationstiden og forbedrer justeringsmulighederne,” fortæller Per Holleufer, produkt manager i Geberit Danmark.

Geberits stand på VVS’17 er placeret i Arenaen i Odense kongrescenter og har nummer D-6501. I en toiletvogn uden for messen er der også mulighed for at prøve et AquaClean douchetoilet.

FototeksterFoto 1: Geberits afløbsrende, CleanLine, er netop valgt til 78 nye badeværelser på Hotel Randers, fordi den er let at installere, nem at holde ren og i et tidløst design.

Foto 2: Ifö Space forener nem installation med design i topklasse. Her ses brusedørsserien sammen med den stilrene og fleksible møbelserie Ifö Sense.

Yderligere oplysninger:

Vedr. produkter: Karin Busk Thygesen, Geberit, tlf. 86 74 10 86, mail karin.buskthygesen@geberit.dk

Emner

Ifö er en del af Geberit Gruppen, der har aktiviteter verden over og er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi- og badeværelseskeramiksektorerne.

Produktionskapaciteten omfatter 29 produktionsanlæg, hvoraf de 6 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Geberit har mere end 12.000 medarbejdere i over 50 lande og genererede en nettoomsætning på 3,1 mia. CHF i 2019. Geberit er børsnoteret på SIX Swiss Exchange siden 1999. Geberit har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Der er omkring 50 ansatte i Geberit i Danmark.

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & Kommunikationsrådgiver +45 28 58 80 76
Nina Slothuus

Pressekontakt Head of Marketing Danmark +45 24 44 34 93

Caroline Cecile Olesen

Pressekontakt Kommunikationsrådgiver PR 22257976

Ifö, Inspireret af naturen

Ifö er et af de ældste og mest populære brands på danskernes badeværelser med et bredt sortiment af toiletter, håndvaske, møbler og bruseløsninger. Produkterne er produceret i Sverige, hvor Ifö har arbejdet med badeværelser i over 80 år. Ifö er en del af Geberit Group, som er markedsleder inden for sanitetsprodukter i Europa.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup