Ikano Bolig tager spadestik til første boliger i Danmark

Torsdag den 2. maj tager Greves borgmester, Pernille Beckmann, første spadestik til 230 nye rækkehuse, som Ikano Bolig bygger ved Skovbo Allé i Greve. Det er Ikano Boligs første byggeri i Danmark. Boliger, som skal give rum og rammer for fællesskab og en bedre hverdag med nærvær. Pressen er velkommen.

Nu tager borgmester Pernille Beckmann det første spadestik til 230 nye rækkehuse i Greve, og hun glæder sig til at sætte gang i byggeriet:

”Greve Kommune har masser at byde på med natur, strand, et rigt kultur- og fritidsliv og kort afstand til København. Med de nye rækkehuse får vi mulighed for at invitere endnu flere til at bo i Greve og få glæde af de mange muligheder. Samtidig sætter jeg stor pris på det engagement, som Ikano Bolig allerede har vist i lokalområdet,” fortæller borgmester Pernille Beckmann (V).

Fokus på fællesskab og nærvær

Netop engagementet i lokalområdet er vigtigt for Ikano Bolig:

”Vi ønsker at bygge mere end ’bare’ kubiksmarte boliger til en fair pris. Vi ønsker at bygge fællesskaber. Derfor er vi her også, efter køberne har fået nøglerne. Som boligudvikler vil vi gerne hjælpe beboere og naboer med at skabe en bedre hverdag. Det kræver gode rammer og måske også en hjælpende hånd til at komme godt i gang,” siger René Brandt, adm. direktør i Ikano Bolig.

Cecilie Tarras Madsen, der er fællesskabsudvikler i Ikano Bolig, uddyber:

”Vi har været ude at møde naboer og kommende beboere, og vi begynder nu at indsamle input til, hvad der skaber fællesskab og en bedre hverdag. Vi bygger blandt andet et bydelshus, spisepladser og deleværksteder. Så købere og naboer får rammerne til at kunne dele ting, tid og interesser med hinanden. Det, tror vi, skaber godt naboskab og nærvær. Og i hele uge 18 har vi aktiviteter på grunden ved Skovbo Allé i Greve. Det kulminerer med indvielse af en pop-up-café søndag den 5. maj kl. 11-15, hvor købere, naboer og andre interesserede er velkomne.”

Praktisk info og tilmelding til arrangementet med første spadestik

Første spadestik bliver taget ved et arrangement torsdag den 2. maj kl. 11-12.30. Adressen er Skovbo Allé (ved den sorte salgspavillon), 2670 Greve.

Journalister og fotografer er velkomne til at deltage i arrangementet. Tilmelding kan ske til Charlotte Lejre fra Ikano Bolig, på mail charlotte.lejre@ikanobolig.dk eller telefon +45 2288 3024.

Yderligere oplysninger

René Brandt, adm. direktør hos Ikano Bolig, Rene.Brandt@ikanobolig.dk, +45 5154 1155.

Boligprojektet i Greve: 230 kubiksmarte rækkehuse

• Ikano Bolig bygger på en grund ved Skovbo Allé i Greve Kommune.
  • Grunden er på 112.600 m2, hvoraf ca. 25.000 m2 vil blive bebygget.
  • Grunden er beliggende ca. 3 km fra Greve Strand og med en afstand til København centrum på bare en halv times transport.
  • Der bliver bygget 230 rækkehuse fordelt på et- og to plan på mellem 90 og 125 m2.
  • Desuden bliver der bygget et bydelshus, som kan være et samlingssted for beboerne og danne rammen om fælles aktiviteter og oplevelser.
  • Indretningen af husene er udarbejdet i samarbejde med IKEA Taastrup, så alle kubikmeter bliver udnyttet bedst muligt.
  • De første huse er allerede solgt og vil stå klar til indflytning i slutningen af 2019.
  • Danbolig Jim Riel i Greve & Solrød står for salget af boligerne. Kontaktmuligheder findes på www.danbolig.dk/butik/greve.

Ikano Bolig: Vi skaber Nærvær

• Nærvær er Ikano Boligs måde at være på, arbejde på og det, vi efterstræber.
  • Samtidig er Nærvær konkrete samlingspunkter som bydelshuse, spisepladser og deleværksteder.
  • Derfor bygger vi mere end boliger, vi bygger fællesskaber. Og tager ansvar for de lokalområder, vi er en del af.
  • Vi skaber rammer, som bringer mennesker sammen, giver dem en bedre hverdag og mere Nærvær.
  • I sidste ende handler det om at indfri vores mission:
    At gøre hverdagen bedre for de mange mennesker.

Læs mere på www.ikanobolig.dk, hvor det også er muligt at blive skrevet op til en bolig.

• Virksomhed, generelt

• pernille beckmann
  • ikano bolig
  • greve