I foråret 2024 åbner et nyt Plan and order point i HerningCentret

Nu rykker IKEA tættere på de midtjyske kunder

Snart bliver det nemmere for midtjyderne at indfri deres boligønsker med hjælp fra IKEA. I foråret 2024 åbner et nyt Plan and order point i HerningCentret med fokus på indretningsløsninger til hjemmets mest centrale rum.

Til marts kan midtjyderne hente inspiration og rådgivning, når IKEA slår dørene op for deres showroom-koncept Plan and order point i HerningCentret. Her kan de midtjyske kunder få rådgivning om smarte indretningsløsninger til hjemmet – med særligt fokus på køkkenet, badeværelset og soveværelset.

Med en god placering tæt på den midtjyske motorvej og gode muligheder for offentlig transport har HerningCentret årligt 3,7 mio. besøgende fra nær og fjern. Det nye showroom skal derfor gøre IKEA mere tilgængelig og fleksibel for kunder i hele Midtjylland.

- Vi er glade for at bringe hjælpen til at få boligdrømmene opfyldt endnu tættere på, så kunderne kan spare tid og få en endnu bedre købsoplevelse fremover. Vi ser frem til at byde velkommen til foråret, siger Tanja Fröhlich, varehuschef for IKEA Aarhus, som det nye Plan and order point administreres under.

Populære planlægningsmøder hos IKEA
IKEA har i forvejen to lignende showrooms i Esbjerg og Vejle, som i løbet af 2024 skifter navn fra Planning Studio til Plan and order point. Både her og i de traditionelle varehuse er rådgivningsmøderne meget populære. Nu kan kunder i det midtjyske fremover også se frem til at få kyndig vejledning om alt fra drømmekøkkenet og -badeværelset til den ideelle skabsløsning.

- Med det nye Plan and order point imødekommer vi de lokales behov og forbedrer shoppingoplevelsen for kunderne i området. Vores medarbejdere er eksperter i personlig og fokuseret planlægning af løsninger til hjemmet. Vi vil desuden inspirere vores kunder til at leve mere bæredygtigt i hjemmet gennem løsninger og produkter, som bidrager til at minimere både madaffald og vand- og energiforbruget derhjemme, siger Tanja Fröhlich.

I første omgang forventer IKEA at ansætte seks nye medarbejdere til det nye showroom.

Selvom fokus er på komplekse indretningsløsninger, vil det nye showroom også tilbyde et sortiment af cirka 50 IKEA produkter, som kan købes og tages med hjem med det samme.

Fakta om det nye Plan and order point

• Adresse: Merkurvej 1B, 7400 Herning.
  • Størrelse: 120 m2. Den samlede størrelse af det lejede lokale er 165 m2.
  • Fokus: Komplekse indkøb, primært køkken, badeværelse, soveværelse og garderobeløsninger. I sortimentet vil der også være cirka 50 IKEA produkter, som kan købes og tages med hjem med det samme. Hele sortimentet vil være tilgængeligt online.
  • IKEA forventer at ansætte cirka 6 nye medarbejdere.
  • Bookinger til rådgivningsmøder er kraftigt stigende i landets IKEA varehuse.
  • De to Planning Studios i Esbjerg og Vejle kommer i første halvår af 2024 til at skifte navn til Plan and order point.

Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31