Makeover: Et tiltrængt løft til soveværelset

Ejerne af det hyggelige hus i Åbyhøj ved Aarhus, Louise og Christian havde længe ønsket sig et mere nordisk og lyst soveværelse. Louise er en af ILVAs mange trofaste følgere på instagram og har deltaget i flere af deres konkurrencer, desværre uden held.

Så da jeg så, at ILVA havde make-over konkurrence om soveværelset, var jeg ikke i tvivl om, at jeg ville deltage, da jeg syntes vores soveværelse var oplagt som vinder. Det bærer virkelig præg af to hjem, der er blevet forenet og udelukkende er blevet møbleret med, hvad vi lige havde”, udtaler Louise.

At vælge en ny seng

En del af parrets præmie var en ny seng fra ILVA og her er der rigtig mange aspekter, der spiller ind. Fastheden af din seng spiller f.eks. en vigtig rolle for kvaliteten af din nattesøvn. Her handler det bl.a. om købernes højde og drøjde ift., om madrassen skal være blød eller hård.

Derfor inviterede ILVA vinderparret ud i det nærmeste bolighus for at tale med en sengerådgiver, som bl.a. skulle hjælpe dem med at vælge, hvilken fasthed der passede til dem. Her fandt man i fællesskab den perfekte seng til Louise og Christian, så nu var den del på plads.

Parrets ønsker til indretningen

ILVAs stylist Paw Kirkegaard Christensen talte med vinderparret et par gange efter konkurrencen var afsluttet for at spore sig ind på deres ønsker ift. indretningen af det nye soveværelse.

Parret havde et ønske om, at de gerne ville indrette med lyse farver og træsorter i nordisk stil og at farven blå stod højt på ønskelisten. Derudover ønskede de, at soveværelset kunne kombineres med et kontor. Med parrets ønsker i baghovedet og tilsendte billeder samt mål af rummet gik Paw i tænkeboks.

Gulvet var olieret egetræ og væggene var hvidmalede, så det var et godt udgangspunkt ift. den nordiske stil, men da soveværelset ikke var stort, og der også skulle være plads til kontor, handlede det for Paw om at finde møbler og interiør, som kunne matche gulvet, størrelsen og den nordiske stil via farver.

En forvandling der gjorde indtryk

I et relativt lille rum er det altid en god idé at minimere farver og materialevalg og ikke mindst i et soveværelse, hvor man ønsker ro. Derfor har jeg valgt farven lyseblå til væggene, hvilken er gentaget på sengetøj, puder, vase, skrivebordslampe og gulvtæppe. I dette tilfælde valgte jeg sengegavl, sengeborde og skrivebord i egetræ, så det matchede både gulvet og hinanden”, siger Paw og fortsætter ”de lyse farver på møbler og interiør fik rummet til at virke større. F.eks. skiftede jeg deres mørkeblå velourgardiner til vores lyse hørgardiner, hvilket gjorde, at vinduerne virkede større og derfor kom der også mere lys ind i rummet”.

Iflg. Paw er stilen nordisk inspireret med et lille twist af sorte elementer, som giver kant og et eksklusivt look. En stil som har gjort stort indtryk på vinderparret.

Jeg var ikke hjemme på dagen, hvor forvandlingen fandt sted og fulgte heller ikke med på instagram. Det var en helt vild oplevelse at komme hjem til et totalt forandret soveværelse. Overraskelsen gjorde stort indtryk, specielt fordi glæden over det smukke rum bare var helt overvældende”, siger Louise og fortsætter ”Det stod meget højt på vores ønskeliste, at vi også kunne bruge soveværelset som kontor, hvilket vi fik opfyldt og det er helt fantastisk. Vi ønskede derudover at få et lyst og nordisk rum, så vi er meget taknemmelige over, at Paw har ramt stilen og atmosfæren fra vores inspirationsbilleder rigtig godt”, slutter Louise, som sammen med sin mand Christian glæder sig til at komme i gang med at bruge det nyindrettede rum.

ILVA er et levende og inspirerende boligunivers med et stort udvalg af møbler og boligtilbehør. Vi er dedikerede til at rådgive og inspirere vores kunder til at gøre enhver bolig til et interessant og personligt hjem. Med ca. 900 medarbejdere, 43 bolighuse i Danmark, 9 i udlandet samt en omsætning på ca. 1,7 mia. kr., er ILVA Danmarks største og førende detailhandel indenfor møbler og boligindretning. ILVA er hovedselskab for Third.space, der sælger indretningsløsninger til virksomheder, hoteller og feriecentre samt for IDdesign Franchise. ILVA er ejet af LARS LARSEN GROUP.