Talenti Outdoor Living vinder design award

Solsengen fra Talentis Cruise Teak kollektion kom igennem nåleøjet og vandt Archiproducts Design Award i 2020

Cruise Teak kollektionen er designet af det anerkendte italienske designer-par Ludovica+Roberto Palomba, der har modtaget adskillige internationale design awards.

Et dommerpanel af de mest indflydelsesrige fagfolk i designbranchen

Cruise Teak erobrede juryen med sit koncept og design. Dommerpanelet i Archiproduct Design Award 2020 inkluderer nogle af de mest indflydelsesrige fagfolk i designbranchen. Alle produkter bliver bedømt af et panel på 50 af de mest efterspurgte arkitekter, designere, redaktører, fotografer og Art Directors fra hele verden. Vinderne skiller sig ud for deres mod til at innovere og holde øje med bæredygtighed og etisk design, samt deres evne til at inspirere mennesker over hele verden.

Archiproducts er verdens største informations- og inspirationskilde for arkitekter og designere. På platformen finder du 250.000 produkter, 3.500 brands, 200.000 projekter og 2 mio. billeder.

Cruise Teak - meget mere end en solseng

Solsengen er kendetegnet ved en massiv trækonstruktion i røget teak, hvor de store hjul frembringer den maritime og naturlige stil. Hynden er med aftageligt betræk og polstret med quick-dry skum. Cruise Teak solsengen kombinerer funktionaliteten af et udendørs møbel med et raffineret tidsløst design og nøje udvalgte tekstiler. Tekstilerne på hynderne findes i twill beige eller mambo taupe.

Find mere information om  solsengen her: Cruise Teak solseng

Udover solsengen består Cruise Teak kollektionen af alt, hvad der behøves til at møblere uderummet. Serien inkluderer bl.a. lænestol, almindelig og modular sofa, sofabord, spisebord og stole.

Designet er inspireret af den maritime verden og bygger på et ønske om at genkalde de unikke følelser ved at sejle i de smukkeste have i verden.

Brugen af røget teaktræ som base og nøje udvalg af tekstiler giver et elegant og sofistikeret udtryk til hele kollektionen. Detaljen med reb spiller en vigtig gennemgående rolle i kollektionen, ved at være flettet på armlæn og ryglæn på alle siddemøbler som lænestole, sofaer og stole.

Se hele kollektionen her: Cruise Teak Collection

Talenti Outdoor Living

Talenti-historien starter i 2004 i Italien med Fabrizio Cameli, der efter at have tilbragt nogle år i det gamle familiefirma i marmorindustrien beslutter at skabe sin egen virksomhed med produktion af udendørsmøbler. Han bruger sine færdigheder erhvervet i marmorindustrien til at skabe udendørsmøbler af meget høj kvalitet i klassisk stil.

Fabrizio kaldte virksomheden Talenti. Han valgte navnet som en spøg, da det blev foreslået af hans venner, der værdsætter og betragter ham som et ægte talent i sit job. Fabrizio ser i dette navn det bankende hjerte i sin forretningsidé: Han ønsker et firma, der skiller sig ud for sit talent og sin kreativitet, og som er i stand til at holde sine ambitiøse løfter, altid startende fra ydmyghed.

Kontakt IN|OUT living for yderligere information og oplysning om nærmeste forhandler.

• Livsstil

• boligindretning