Gå til indhold
Et nøje planlagt hjemmespa i kælderen  -   Investering i trivsel viste sig at være en værdiskabende investering i villaen også

Blogindlæg -

Et nøje planlagt hjemmespa i kælderen - Investering i trivsel viste sig at være en værdiskabende investering i villaen også

Da Corona kom, var planerne for et hjemmespa i villaens kælder allerede godt i gang, og set i bakspejlet var det måske både praktisk og upraktisk at renovere, mens både Richard og Lisa arbejdede meget hjemmefra. Støj og rod, mens Teams-møderne erstattede hinanden, skulle være en del af hverdagen, men stadig ret smart at have 15 sekunder til deres private ”After Work” og at kunne følge fremskridtene i kælderen tæt på ...

I denne Hjemme hos-reportage møder vi Richard og Lisa fra Lomma i Skåne og hører, hvordan deres investering i trivsel også viste sig at være en værdiskabende investering i villaen.

Efter at køkkenet længe har været skandinavernes foretrukne prioritet, når det kommer til at øge værdien af hjemmet, ser vi nu, at badeværelset er en lige kandidat. Og især badeværelser med usædvanligt luksuriøse indretningsvalg og "ekstra alt" såsom saunaer, kold- og varmebad og avancerede løsninger som lyd og lys. Alt for at skabe et privat sted til at nyde og få ny energi.

- Vi føler, at renoveringen har øget husets værdi. Kælderen føles ikke længere som en kælder, men som et luksusspa - et helt nyt rum, der tidligere føltes kedelig og ubrugt. Vi tog et par kvadratmeter fra vaskerummet for at maksimere hjemmespaet, og det føles som den helt rigtige beslutning, siger Richard.

- Bortset fra målet om et sted for nydelse og velvære vidste vi, at vi ønskede et sted med sauna, en rummelig bruseløsning og et badekar. Og et vaskeskab og spejl med god belysning. Vi fandt det meste af inspirationen online og måske frem for alt på INRs hjemmeside, hvor vi så et meget flot badeværelse på fjeldet, som vi begge blev forelsket i. Vi besluttede os ganske tidligt for at køre på det og kunne se i butikken, at indretningen var af virkelig høj kvalitet og havde gode funktioner.

Parret ledte efter en bruse- og sauna-løsning, der ville give en hyggelig, luksuriøs følelse. Valget faldt på det grå glas i INRs ARC-serie. Det 8 mm tykke glas i den røgfarvet tone har en fin kontrast mod kalkstens-klinkerne, samtidig med at det giver lidt privatliv, når man bruser og bader. Bruserdøren kommer fra det almindelige ARC-sortiment, men saunaen er lavet efter specialmål.

- Vi har selv håndteret planlægningen. Med vores egen blikkenslager i familien har der ikke været nogle problemer, og vi har fået fat i nogle rigtig gode fliselæggere og elektrikere. Det er meget vigtigt at finde den rette håndværker, der er lydhør over for dine ideer. For eksempel ønskede vi ikke nogen fliselister, men derimod hjørner med gering. Så er det vigtigt at have en håndværker, der er dygtig nok til at gøre det. Det er også vigtigt at påpege dette, inden du skriver en kontrakt.

Men på trods af den grundige planlægning blev det alligevel ikke som de havde håbet? Lisa fortæller, at de måtte flytte saunaens placering et par gange på grund af rør i loftet fra badeværelset ovenfor. Det store runde spejl LOOX 110, som parret havde valgt, måtte ændres på grund af pladsmangel og måtte give pladsen til det samme spejl men med en diameter på 70 cm. Det store spejl må vente til det nye badeværelse på stueplan ...

Så hvad er det bedste ved badeværelset?

- Det hele! Det er fantastisk at sidde i saunaen eller kravle op i badekarret efter en kold vinterdag eller efter træningen. Dæmpe belysningen og bare lade en stressend dag forsvinde.

Hvem bor her?

Richard og Lisa med børnene Lova og Billy. Richard er selvstændig inden for web- og appudvikling. Lisa er civilingeniør.

Læs hele rapporten her: inr.dk/iconic-by-richard-og-lisa

Skandinaviske badeværelser

INR står for svenskproducerede bruseløsninger og badmøbler i skandinavisk design, der skaber forudsætninger for et behageligt og personligt badeværelse lige til dig.

21124 Malmö