Gå til indhold
I Villa Gullboda finder vi to Skandinaviske badeværelser, præget af det japanske

Blogindlæg -

Når vi træder ind over tærsklen til Elinne og Alfreds hjem, bliver vi overrasket over, hvor stille og roligt der er. Det er den harmoni der opstår, når alting hænger sammen: farver, materialer og genstande. Her finder vi ud af visionen bag hjemmet, og hvor Elinne henter sin inspiration fra, når hun indretter.

Fortæl os lidt om dit hus. Hvordan startede det hele?

"Da vi fik vores første barn, voksede ideen om at bygge vores eget hus, sig stærkere. Vi kom i kontakt med et husfirma, der bygger arkitekttegnede huse, og vi begyndte hurtigt at skitsere en plantegning sammen. Efter mange års søgen, fandt vi vores drømmegrund og kunne endelig få vores drømmehus. I foråret 2023 flyttede vi ind, og vi føler virkelig, at vi har fundet hjem."

Huset er tegnet og bygget af Naturliga Hus.

Hvordan vil du beskrive din indretningsstil?

"Skandinavisk og minimalistisk. Jeg finder meget inspiration hjemme hos min farmor, som boede i Japan i det meste af sit voksne liv. Hun blander klassisk skandinavisk med japansk håndværk i form af keramik, kurve, smukke malerier og dæmpede farvetoner. Jeg forsøger at efterfølge hendes balance, men på min egen måde."

Varme træsorter og en afbalanceret balance mellem materialer og overflader – hårdt, blødt, varmt, koldt – er et gennemgående tema. Sammen med håndlavede genstande får hjemmet sit personlige præg.

Bruseområdet der flirter med det japanske. Skammel fra Åhléns.

Hvordan tænkte du om badeværelserne?

"Med to små børn ønskede vi, at badeværelserne skulle være funktionelle, men uden at være kedelige. Vi ville have store arealer til hele familien samt god opbevaring og belysning. Alfreds og mit badeværelse har egen indgang fra soveværelset. Det er meget luksuriøst at gå op om morgenen og svøbe sig ind i en morgenkåbe og gøre sig klar til dagen."

Det lille badeværelse: Møblet Air Wood i Dark Oak med bordpladen Raw Concrete fra INR. Brusevæg Edge med glasset Sway fra INR. Lampa fra Haven.

Det lille badeværelse har direkte adgang fra soveværelset. Klinkerne er Runö Warm Grey i 298x598 mm fra Bricmate.

Hvordan gik planlægningen egentlig?

"Da plantegningen var klar, sammensatte jeg et moodboard til alle husets rum. Efter næsten ti år sammen er Alfred og jeg som regel enige om vores valg, men Alfred er oftere den, der står for det praktiske og jeg for det æstetiske. Der kan vi være nødt til at gå lidt på kompromis, men ofte ender vi med noget bedre, som begge kan lide."

Det store badeværelse: Møblet Air Wood giver ekstra opbevaring. Spejlet er specialbestilt hos en lokal glasmester. Armatur fra Grohe.

Hvordan tænker du om kvalitet og bæredygtighed?

"Vi har gennem hele vores hus forsøgt at træffe så tidløse og bæredygtige valg som muligt. Valg, som vi forhåbentlig vil kunne lide lige så meget i fremtiden som nu. Vi ledte efter produkter med god kvalitet og skandinavisk tidløst design. Og at jeg tror virkelig, at INR lever op til det."

Læs hele reportage: inr.dk/villa-gullboda

Skandinaviske badeværelser

INR står for svenskproducerede bruseløsninger og badmøbler i skandinavisk design, der skaber forudsætninger for et behageligt og personligt badeværelse lige til dig.

21124 Malmö