iStreamPlanet vælger Interxions Content Hub for Broadcast Operations Centre

Europas førende sportsbegivenheder til et verdensomspændende publikum live og online

LONDON. INTERXION HOLDING NV (NYSE: INXN), en førende udbyder af operatørneutral colocation og datacentertjenester annoncerer følgende.

iStreamPlanet, en førende virksomhed inden for live internet broadcast tjenester og automatiserede video workflow løsninger og applikationer, har valgt at placere sit European Broadcast Operations Centre i Interxion's City of London datacenter. Det betyder at iStreamPlanet  denne sommer kan levere live streaming af sports event med høj kvalitet, inklusive større europæiske fodbold- og tennisturneringer , til et globalt publikum på vegne af indehavere og distributører af rettigheder på nettet.

Som en del af dette project har iStreamPlanet også satellit downlink faciliteter som muliggør ikke bare distribuering af live indehold gennem en lang række af CDNs, men også erhverving af broadcast indhold via både fiber og satellit. Virksomheden vil også kunne fremme live kommentarer på flere sprog fra sine studier.

Broadcasting industrien oplever en hidtil uset stigning i antallet af online-seere på større begivenheder (det kongelige bryllup i maj måned slog den tidligere online live streaming rekord på 70 millioner fra indsættelsen af ​​præsident Barack Obama). For at kunne klare denne voksende efterspørgsel, skal indholdsudbyderne være sikre på, at de kan leve op til kundernes forventninger til  indhold af høj kvalitet på tværs af en række forskellige kanaler.

Interxions Content Hubs har det ideelle miljø for effektiv opsamling , lagring, udveksling, forvaltning og fordeling af ​​ digitalt medieindhold med høj kvalitet. Indholdsudbydere kan få direkte in-house tilslutning til alle nødvendige IP-distributionsnet for en optimeret levering af indhold, herunder Tier 1 ISP's, Access Network Providers, Internet Exchanges og CDNs.

Khurram Siddiqui, Vice President og GM Europe på iStreamPlanet, sagde: "Vi blev tiltrukket af Interxions engagement for at levere de bedste datacenter faciliteter kombineret med en unik fokus på den digitale mediesektor. Som  leverandør af live-streaming-tjenester, er tilslutningsmuligheder og pålidelighed ekstremt vigtigt for os. Ved at placere vores Broadcast Operations Center hos Interxion, kan vi drage fordel af en bred vifte af tier 1 ISPs, CDNs, carriers og Internet Exchanges samt et mangfoldigt fællesskab af serviceudbydere inden for digital media, som alle giver os mulighed for at skalere vores forretning samtidig med at vi kan levere den højeste kvalitet af live streaming og en fremragende brugeroplevelse."

Jonathan Wood, chef for Marketing og Business Development på Digital Interxion, sagde: "Denne nye aftale afspejler den voksende popularitet af vores Content Hubs. Vi kan tilbyde indholdsudbyderne alle de leveringsmekanismer de har brug for, for at optimere distributionen af ​​deres indhold til millioner af mennesker i hele Europa. Vi ser frem til et samarbejde med iStreamPlanet og at kunne tilbyde deres unikke service til vores stadigt voksende fællesskab af indholdsudbydere og publishers i vores Content Hubs.

• Virksomhed, generelt

• carrier
  • cloud
  • co-location
  • colocation
  • datacenter

Om Interxion
Interxion (NYSE: INXN) er en førende udbyder af carrier-neutrale colocation datacenter-tjenester i Europa, der tjener over 1.200 kunder gennem 32 datacentre i 11 europæiske lande. Interxions uniforme og energieffektive datacentre tilbyder kunder høj sikkerhed og oppetid til deres forretningskritiske applikationer. Med forbindelser leveret af mere end 400 internet-og netværksoperatører samt 18 europæiske internet exchanges i sit europæiske fodaftryk, har Interxion skabt content clouds og konnektivitetsmuligheder i hub, der fremmer vækst for kunder med fælles interesser. For mere information, besøg venligst www.interxion.com.

Peder Bank

Pressekontakt Managing Director Nordic +45 44 82 23 00