Gør forretningen bæredygtig: En evidensbaseret tilgang til at skabe reel forandring

Nyhed -

Begrebet ’bæredygtighed’ er kommet for at blive. Regeringer og befolkninger verden over er ved at få øjnene op for de mange kriser, der er skabt af overbefolkning, overforbrug og ulige fordeling af rigdom – og brands bliver mindre og mindre bange for at engagere sig i sociale og politiske spørgsmål.

Virksomheder forventes at adressere problemerne, finde løsninger der skaber en reel forskel og kommunikere denne forskel både internt og eksterne til både stakeholdere og forbrugere. At skabe social og miljømæssig forandring samt afkast på investeringerne (ROI) er dog ikke altid ligetil.

Meghann Jones fra Ipsos’ Global Affairs afdeling deler i rapporten Making Business Sustainable: An Evidence-Based Approach to Generating Real Impact en række erfaringer, indsigter og råd til, hvordan virksomheder skal begynde at tænke på deres indflydelse og ROI i en bæredygtig sammenhæng.

Her dykker hun blandt andet ned i:

• Hvordan virksomheder kan foretage investeringer i bæredygtighed med størst mulig effekt
  • Hvordan investeringerne overvåges for at sikre, at den ønskede effekt opnås
  • Hvordan denne effekt kommunikeres for at bringe de vigtigste målgrupper med på bæredygtighedsrejsen

Download artiklen herunder.

• Klima

• bæredygtig investering
  • sustainable investment
  • bæredygtighed
  • bæredygtig forretning
  • sustainable business
  • sustainability

Om Ipsos

Ipsos er et af verdens førende analysebureauer med mere end 16.000 medarbejdere fordelt i 88 lande. Gennem dybdegående analysearbejde hjælper vi vores kunder med at forstå den komplekse verden, vi lever i, og inspirerer dem til at tage bedre beslutninger. Vi brænder for innovation og stræber konstant efter at udvikle nye forskningsmetoder og anvende den nyeste teknologi til at komme tættere på forbrugerne og afdække nye indsigter. Hos Ipsos tilbyder vi dyb faglig ekspertise, markedsledende metoder og evnen til at eksekvere omfattende og pålidelige globale forskningsprogrammer.

Klaus Friis Mikkelsen

Pressekontakt Country Manager +45 3319 3999