PostNord får indsigt i hjernens reaktion på digital og trykt kommunikation

Ved hjælp af neuroscience og teknikker som eye tracking er det nu muligt at svare på, hvordan forskellige kommunikationskanaler påvirker forbrugerne.

Det kan være en udfordring at vælge de rette kommunikationskanaler til sine budskaber og sammensætte effektive kampagner på tværs af medier. For at komme disse udfordringer til livs har Ipsos i samarbejde med PostNord gennemført en undersøgelse med 200 testpersoner i Danmark og Sverige. Ved at udstyre testpersonerne med elektroder og måle hjernens impulser og øjnenes bevægelser var det muligt at kortlægge de emotionelle og ubevidste reaktioner på reklamebudskaber via forskellige kommunikationskanaler. Resultaterne fra undersøgelsen gav blandt andet PostNord vigtig viden om forbrugernes opmærksomhed, motivation og stressniveau på forskellige medier.

Læs mere i casen Effekten af digital og trykt kommunikation.

Ipsos hjælper nogle af Danmarks mest succesfulde virksomheder med innovation, dataindsamling, markedsanalyser, strategiudvikling og meget mere.

• Tjenester, konsulent, service

• kampagneplanlægning