Så snart en maskine står stille, koster det vores kunder penge

JENSEN Denmark A/S er Bornholms største private virksomhed med i alt 18.000 m2 produktionsfaciliteter fordelt på 2 fabrikker i Rønne. Men derudover har JENSEN, som virksomheden kaldes i daglig tale, firmaer og montører over hele verden.

Et bornholmsk verdensfirma

Det stiller store krav til logistikken, når man har kunder, der skal serviceres verden over.

”Hvor som helst i verden kan der stå en montør, som skal have en maskine op at køre. Så skal vi have reservedele frem i en fart, og det kan være alt lige fra møtrikker og sideskærme til gear eller en hel motor. Det er jo store industrimaskiner,” fortæller Britta Kruse, der sidder på kontoret i Rønne og har det daglige ansvar for shipping af reservedele. Derfor har hun mange års erfaring med Jetpak, der hjælper hende med at få delene frem på eksprestid.

Kunder får dagbøder

JENSEN bruger Jetpak flittigt. Faktisk skyder Bitta Kruse på, at det er en til to gange om ugen i gennemsnit til absolut akutte ting.

”Uden Jetpak ville det være et problem, fordi nogle af de kæmpestore vaskerier får dagbøder, hvis de ikke leverer. Deres kunder er typisk sygehuse og store hoteller, og hvis en rulle eller en anden maskine står stille, koster det penge, og derfor skal det gå stærkt med at få den repareret,” forklarer Britta Kruse, der er godt tilfreds med det samarbejde, virksomheden har med Jetpak.

Hurtige døgnet rundt

Britta Kruse booker altid online hos Jetpak, når hun skal have ting væk fra øen. Det giver en fleksibilitet, så hun nærmest oplever det, som om Jetpak er der døgnet rundt.

”Vi kan jo ikke lige køre hen til nogen og smide pakken af, så derfor er det rigtig godt med Jetpak. Vi bruger dem altid, når noget virkelig strammer til, og vi skal være sikre på, hvornår pakken kommer frem. Med Jetpak får man det eksakte tidspunkt, og så kan de bare lige gøre det en tand hurtigere,” siger Britta Kruse, der glæder sig over fx at kunne få en pakke fra Bornholm til Syditalien på bare 24 timer. Det er en stor fordel, som JENSEN sætter meget pris på.

”Det er rigtig godt, vi kan få det så hurtigt afsted,” konstaterer Britta Kruse til slut.

FAKTA:

JENSEN Denmark A/S udvikler, konstruerer, designer, producerer og servicerer automatiseringsudstyr til fladttøjsfinishing i form af ”rullegader”. Ikke vaskemaskiner, men ilæggere, strygeruller, foldemaskiner, stakkere og udstyr til intern transport, samt processsoftware og automatisk overvågnings- og kvalitetskontroludstyr til færdigbehandling af fladt linned, typisk sengetøj og dækketøj samt arbejdsbeklædning. Aftagerne er store industrielle vaskerier, linnedservice firmaer, centralvaskerier, store hoteller, krydstogtskibe og beklædningsvaskerier over hele verden, som typisk vasker og færdigbehandler fra 3 tons tøj om dagen op til 25 tons i timen.

Indholdet af dette nyhedsbrev må ikke gengives, hverken helt eller delvist, uden forudgående aftale med Jetpak.

• Industri, produktion

• budkørsel