Stylistens tip: Blue

Blå melder for alvor sin ankomst i boligen i 2015. Først og fremmest den dybe Yves Klein-blå, men gerne i selskab med andre blå nuancer. Blå er især smukt sammen med træ, lys granit og grafiske elementer i sort/hvidt. Kombinationen er et varmt og lidt sprælsk element i den stilrene indretning.

Blå er en klassisk køkkenfarve, og du kan få det blå ind i dit køkken på flere måder: Mal en hel væg i en dyb blå eller bland blå flader og grafiske mønstre på klinker og dekorer med lækre krukker, kander og lamper i forskellige blå toner.

Skab selv stilen i dit køkken med JKE Designs nyhed Pisa Tabac og bordplade i farven Basic grey. Vi har malet den blå baggrund med farven 1478 fra Flügger. De viste fliser er fra Flisestudiet og lampen fra Frandsen Lighting. Sort soap stone krukke er fra Nordstjerne og viskestykke, bestik, kopper, kander, tallerken, krukker og skåle er venligst udlånt af Illums Bolighus. Glasvase er privateje.

• trends
  • køkken design