3.000 Store Managers i JYSK hjælper med at finde 2.000 nye kollegaer

3.000 Store Managers i JYSK hjælper med at finde 2.000 nye kollegaer

JYSK har et mål om at nå 5.000 butikker på verdensplan, og derfor får JYSK brug for mange nye Store Managers i de kommende år. En stor, ny Employer Branding-kampagne baseret på hjælpen fra nuværende Store Managers skal hjælpe med at nå målet.

I februar rundede JYSK en stor milepæl med butik nummer 3.000 på verdensplan. For at fejre det og fortsætte jagten på målet om 5.000 butikker vil JYSK nu lancere virksomhedens største employer branding-kampagne hidtil.

Kampagnen vil køre både internt og eksternt i medier som LinkedIn, Facebook, Instagram og YouTube med reklamebannere, en test og videoer. Det hele bliver samlet under det fælles slogan: ”Want to join our 3,000 Store Managers?”.

”I kampagnen har vi to primære mål: at fejre vores nuværende 3.000 Store Managers, der er stolte af at være en del af JYSK, og at tiltrække fremtiden, det sultne talent, som vil hjælpe os med at nå endnu længere i vores rejse til 5.000 butikker. When you grow, we grow, som vi siger i JYSK,” siger Kateryna Babenko, HR Director i JYSK.

Stor undersøgelse blandt Store Managers

Hvem er de bedste at kigge på, hvis du vil finde et godt match til en ny stilling? Selvfølgelig dem, du allerede har i lignende jobs, som gør det godt.

Det var tankegangen bag, da JYSK i efteråret 2020 lavede en international spørgeskemaundersøgelse blandt de nuværende 3.000 Store Managers i JYSK. Undersøgelsen har hjulpet JYSK med at lære endnu mere om hvilke personlige egenskaber og fritidsinteresser, der matcher med en typisk Store Manager i JYSK.

”Hos JYSK siger vi, at en Store Manager er meget afgørende for butikken. Derfor er vores nuværende 3.000 Store Managers de primære helte i denne kampagne. Det er fantastisk at se, at selvom de er så forskellige, deler mange af dem de samme karaktertræk og interesser,” siger Kateryna Babenko.

Kampagnen kommer til at køre på forskellige tidspunkter i de 28 JYSK-lande. Polen er det første land fra den 21. april, mens kampagnen i Danmark kører fra 23. april til 27. maj. I Østrig slutter kampagnen som det sidste land 13. juni 2021.

Facts om en Store Manager i JYSK

• Han/hun er en naturlig leder – resultatorienteret, positive, i stand til at tage beslutninger, overbevisende og risikovillig.
  • En Store Manager i JYSK er gennemsnitligt 29 år gammel og har haft 14 års uddannelse, når han/hun starter i JYSK.
  • 90 % af Store Managers kan godt lide at holde sig i god form og dyrke motion.
  • 86 % af Store Managers interesserer sig for madlavning.
  • 63 % af alle Store Managers i JYSK har en partner, som de bor sammen med.
  • 93 % af Store Managers er interesseret i indretning af hjemmet.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.
Med over 3.000 butikker og webshops i 51 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.
Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 26.500 medarbejdere. I Tyskland hedder butikkerne DÄNISCHES BETTENLAGER – i resten af verden JYSK.
JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 35,6 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 30,4 milliarder DKK.

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.