JYSK fejrer dobbelt fødselsdag

JYSK fejrer dobbelt fødselsdag

2. april 2024 er det 45 år siden, at Lars Larsen, også kendt som Købmanden, åbnede den første JYSK-butik i Danmark. Fem år senere åbnede han også i Tyskland, der siden har vokset sig til at være det største marked for JYSK.

Traditionen tro er fødselsdagen blevet fejret med ekstra gode tilbud til kunderne i butikkerne og online.

Siden åbningen 2. april 1979 på Silkeborgvej i Aarhus er JYSK vokset til flere end 3.300 butikker fordelt på 48 lande, 31.000 ansatte og en omsætning på 38,5 milliarder kroner i finansåret 2022/23.

“Vores fødselsdag er hvert år en festlig markering af vores succes og vækst, og vi ser frem til at fejre dagen med kunderne, både her i Danmark og i de andre lande, hvor vi har JYSK-butikker. Vi er stolte og glade for, at kunderne bliver ved med at vælge os til som deres foretrukne butik, når de skal vælge en seng eller indrette deres hjem, og derfor vil vi gerne give noget tilbage med ekstra gode tilbud, når vi har fødselsdag,” siger President & CEO i JYSK, Rami Jensen.

Herhjemme har JYSK netop åbnet sin butik nummer 113 i hjertet af København, og butik nummer 114 og 115 er klar til at tage imod kunder senere på året.

Dobbelt op på fødselsdage

Og i år kan JYSK fejre endnu en rund fødselsdag. Hen over påsken markerede JYSK i Tyskland 40-års jubilæum i landet, hvor JYSK i dag har knap 1.000 butikker.

“Der skal lyde et kæmpe tillykke til JYSK i Tyskland med 40-årsjubilæet. Tyskland var det første land, vores grundlægger, Lars Larsen, udvidede til efter Danmark, og den udvikling, der har været i Tyskland, har klart overgået alle forventninger. Jeg vil gerne takke vores ansatte og landeledelsen for deres store arbejde og dedikation, og jeg ser frem til at fejre de næste mærkedage og milepæle for JYSK i Tyskland,” siger President & CEO i JYSK, Rami Jensen.

Fart på ekspansion

Det var Lars Larsens vision, at JYSK skulle blive ved med at krydse nye grænser og udvide forretningen.

Den internationale boligindretningskæde har fortsat fuld fart på udviklingen, og efter åbning i Tyrkiet sidste år er næste mål at træde ind på det marokkanske marked i 2025.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101