JYSK når 1 milliard DKK i B2B-salg

JYSK når 1 milliard DKK i B2B-salg

Den 28. juni nåede JYSK i alt 1 milliard kroner i Business to Business-salg i indeværende finansår.

JYSK har de seneste år haft meget fokus på at udvide Business to Business-delen af forretningen.

Det har da også skabt gode resultater, eftersom JYSK den 28. juni for første gang passerede 1 milliard danske kroner i B2B-salg på tværs af landene indenfor et regnskabsår. Milepælen blev nået to måneder før, at JYSKs regnskabsår for 2021/22 slutter til august.

JYSK har i dag udvidet sin B2B-model til 12 lande i alt. Det er en god vækst, når man tager i betragtning, at JYSK kun havde en B2B-afdeling i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland tilbage i 2018.

”Mange kolleger har været involveret i at nå 1 milliard danske kroner i B2B-salg, og de kan betragte sig selv som en del af rejsen i at nå vores mål. Et af de vigtigste elementer bag vores succes er vores Business to Business-teams’ samarbejde med butikskollegerne om at guide kunden til en god løsning,” siger Rene Hartung, Business to Business Director i JYSK.

Hoteller, restauranter, kontorer, skoler og lejlighedsudbydere

JYSKs B2B-model opererer på flere niveauer. For det første rækker B2B-afdelingerne selv direkte ud til potentielle kunder, men JYSK opnår også en del B2B-salg gennem butikker og webshops.

”Vores B2B-model fungerer rigtig godt sammen med JYSKs sortiment, derer velegnet til virksomheder som hoteller, restauranter, kontorer, skoler og lejlighedsudbydere og meget mere. Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge JYSK, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger,” siger Rene Hartung.

Som en del af JYSKs strategi har det derfor også været essentielt at lære butiksmedarbejderne om værdien af at henvende sig til B2B-kunder.

”Overordnet har vi fokuseret på at træne vores butikskolleger om værdien af at nå ud til virksomheder, der kan handle hos JYSK, hvilket har hjulpet os med at udvide JYSKs B2B-potentiale. Da vi nu har nået en ny milepæl på 1 milliard danske kroner i salg, står det klart for os, at der er meget mere potentiale at hente ved JYSKs B2B-model. I det kommende regnskabsår er det derfor samtidig vores plan at udvide vores B2B-afdeling til endnu flere lande,” siger Rene Hartung.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.100 butikker og webshops i 49 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 28.500 medarbejdere.

JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 39,1 milliarder DKK i finansåret 2020/21. JYSKs omsætning var på 32,6 milliarder DKK i finansåret 2020/21.

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.