For 18. år i træk støtter JYSK og Lars Larsen Group Danmarks Indsamling.

Pressemeddelelse -

JYSK og Lars Larsen Group donerer igen 2 millioner kroner til Danmarks Indsamling

For 18. år i træk støtter JYSK og Lars Larsen Group Danmarks Indsamling. I år donerer de to virksomheder tilsammen 2 millioner kroner til at hjælpe sultne og sårbare børn i verden.

En gang om året går 12 humanitære organisationer og DR sammen og samler ind til at kunne hjælpe mennesker i nogle af verdens fattigste lande. I år er temaet for Danmarks Indsamling sult og fejlernæring.

“I JYSK er vi glade for igen at støtte Danmarks Indsamling og de 12 humanitære organisationers arbejde for sultne og sårbare børn i verden. Som stor international virksomhed vil vi gerne tage ansvar og hjælpe, hvor vi kan - også globalt,” siger JYSK President & CEO, Rami Jensen.

“Det er et uundværligt hjælpearbejde, som de 12 humanitære organisationer under Danmarks Indsamling udfører hver eneste dag mange steder i verden. Det er vigtigt, at vi, der kan, bakker op om deres indsatser. Vi håber, at vores bidrag kan være med til at gøre en forskel for børn i nød verden over,” siger President & CEO i Lars Larsen Group, Jesper Lund.

I forbindelse med årets tema deltog JYSK og Lars Larsen Group i et partnerskab med DanskHåndbold og Danmarks Indsamling under navnet ”Scor måål-tider.”

For hvert mål, der blev scoret i de danske håndboldhaller i weekenden d. 27-28. januar, donerede JYSK og Lars Larsen Group, hvad der svarer til 15 måltider til sultne børn i Kenya. Der blev spillet 1.687 kampe og scoret ikke mindre end 58.925 mål, svarende til 2 millioner kroner.

Kategorier

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101