JYSK runder 250 butikker i Polen

JYSK runder 250 butikker i Polen

25. august 2021 runder JYSK en stor milepæl, når butik nummer 250 åbner i Polen. Polen er det næststørste JYSK-land målt på butikker, og butikstallet skal efter planen fordobles til 500 i løbet af en årrække.

Det er kun godt 20 år siden, at JYSK åbnede sin første butik i Polen 25. marts 2000 i Gdansk. Det var ikke uden udfordringer, da Polen blandt andet ikke var medlem af EU endnu.

JYSK fik dog hurtigt fat på de polske kunder, og kort efter åbnede butik nummer to i Polen også i Gdansk og lidt senere på året butik nummer tre i Poznan. Siden er det kun gået en vej, og den 25. august 2021 åbner JYSK sin butik nummer 250 i Białystok i den nordøstlige del af Polen.

”Det er en fantastisk milepæl, og vi er glade for, at vi kan fejre det med et ordentligt brag. Polen er et af de lande, som fremadrettet skal bidrage med mange nye butikker. Vi forventer at åbne 15-20 butikker om året i Polen, så vi når op på dobbelt så mange butikker som i dag,” siger Mikael Nielsen, Executive Vice President Retail hos JYSK.

En af de største retailere i Polen

Med tiden er JYSK blevet en af de tre største boligindretningskæder i Polen, og ifølge Mikael Nielsen skyldes succesen blandt andet, at de konkurrencedygtige priser kombineret med en god kvalitet er populært hos de polske kunder.

”Vi kan se fra vores undersøgelser, at polakkerne vurderer, at de kan købe kvalitet til en god pris ved JYSK, og de har samtidig taget det skandinaviske touch til sig,” siger Mikael Nielsen.

Piotr Padalak har været med på hele succesen som Country Manager for JYSK Polen, og han har gennem sin kandidat i dansk fra Aarhus Universitet kunnet kombinere de skandinaviske værdier med en god forståelse for den polske kultur. Det har ifølge ham også været en medvirkende årsag til succesen i Polen.

”Skandinaviske arbejdsgivere er værdsat i Polen. Det har tidligere været et hårdt arbejdsmarked for arbejdstagerne, hvor vi altid har været fair og er gået meget op i virksomhedskultur og at være en god kollega,” siger Piotr Padalak.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.
Med over 3.000 butikker og webshops i 51 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.
Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 26.500 medarbejdere. I Tyskland hedder butikkerne DÄNISCHES BETTENLAGER – i resten af verden JYSK.
JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 35,6 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 30,4 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.