Onsdag den 10. april 2024 åbnede JYSK butik nummer 300 på det polske marked.

JYSK runder 300 butikker i Polen

Den globale boligindretningskæde JYSK fortsætter med at ekspandere på det polske marked og åbnede butik nummer 300 den 10. april 2024. Målet er at nå 500 butikker i Polen.

Åbningen af butik nummer 300 i hovedstaden Warszawa blev overværet af President & CEO i JYSK, Rami Jensen, der sammen med Country Director i JYSK Polen og den lokale Store Manager klippede et symbolsk bånd over og inviterede de første kunder indenfor i den nye butik.

"Jeg er meget glad for i dag at deltage i fejringen og åbningen af JYSK-butik nummer 300 i Polen. Ekspansion ligger i vores dna, og som vores næststørste land målt på antallet af butikker er det fantastisk at opleve, hvordan Polen vokser og leverer vores gode tilbud til endnu flere kunder her i landet," siger President & CEO i JYSK, Rami Jensen.

Country Director Piotr Padalak (t.v.), President & CEO Rami Jensen (midt) og den lokale Store Manager

Første butik i 2000

Den første JYSK-butik i Polen åbnede i 2000 i Gdańsk. Siden da har millioner af polske kunder hvert år besøgt JYSK-butikkerne i mindre og større byer og benyttet sig af kædens mange gode skandinaviske tilbud.

"Vi ønsker at være så tæt på vores kunder som muligt, og derfor er ekspansion vigtig for os. Gennem nye butikker giver vi kunderne mulighed for at se vores produkter fysisk, inspirere med færdige boligindretninger og rådgive kunderne i at vælge de bedste løsninger. Vores medarbejdere gennemgår mange kurser for bedre at kunne servicere hver enkelt kunde og opfylde deres behov," siger Piotr Padalak, Country Director for JYSK Polen.

Butik nummer 300 er placeret i et hurtigt voksende område i Warszawa med mange nye beboere. Derfor stiger efterspørgslen på sortimentet af produkter til boligindretning løbende.

Næste mål er 500 butikker

Efter planen vil JYSK åbne 22 nye butikker i Polen i indeværende regnskabsår, der slutter i august. Det langsigtede mål er at nå 500 butikker på det polske marked afhængigt af markedssituationen og udviklingen af e-handel.

"Jeg vil gerne takke alle medarbejdere, fordi hver ny butiksåbning, ikke kun nummer 300, er en fælles indsats, der giver os mulighed for at udvikle os så dynamisk for vores kunder. Tak for jeres daglige energi og professionalisme," sagde Piotr Padalak under en briefing med medarbejderne lige før åbningen.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67