JYSK sænker priserne på over halvdelen af varerne

JYSK sænker priserne på over halvdelen af varerne

JYSK er allerede kendt for et godt tilbud, og det vil boligindretningskæden blive ved med at være. Derfor har JYSK sænket priserne på 53 procent af sine varer og tilføjet yderligere 300 produkter til sortimentet med fast lav pris.

Lige siden Lars Larsens første tv-reklame i 1980’erne, har JYSK altid været garant for ”et godt tilbud”. På alt fra dyner og puder til havemøbler og pyntegenstande.

De gode tilbud vil boligindretningskæden fortsat være kendt for, og derfor er priserne over det seneste år blevet sænket på over halvdelen af sortimentet.

Samlet set har JYSK flere end 4.000 varer til salg i de 112 fysiske butikker i Danmark og webshoppen på JYSK.dk. Over 2.000 af dem er faldet i pris i løbet af det seneste år. Det viser en analyse, som JYSK har lavet af alle sine priser.

”Vores mål er altid at være kundernes førstevalg inden for boligindretning. Ligesom mange andre kæder har vi de seneste år oplevet stigende omkostninger i hele forretningen, til dels på grund af inflationen og global usikkerhed. Som virksomhed har vi selv absorberet de fleste omkostninger, fordi vores kunder altid skal tilbydes konkurrencedygtige priser. Derfor har vi gjort vores priser endnu lavere på en lang række populære kvalitetsprodukter,” siger Jørgen Lund, der er Executive Vice President for Marketing, Sales & Expansion i JYSK.

Fast lav pris på yderligere 300 produkter

Som en del af virksomhedens mission om altid at levere et godt tilbud til alle har JYSK desuden en produktkategori kaldet ”Fast lav pris”. På de varer er prisen altid sat på et særligt konkurrencedygtigt niveau.

I løbet af 2023 øgede JYSK antallet af varer i kategorien ”Fast lav pris” med 300 produkter, så der nu er i alt 1.500 varer i den kategori. Dertil er 65 procent af disse varer reduceret yderligere i pris i løbet af det seneste år.

”Vores forretningsmodel er bygget på, at vi altid har nogle af vores populære produkter på tilbud til skarpe priser. Men vi vil også gerne gøre det let for kunderne at vælge JYSK uden at spekulere på, om en vare er på tilbud eller ej. Det er, hvad ”Fast lav pris” leverer, og jeg er rigtig glad for, at vi udover de generelle prisreduktioner også har kunnet sænke priserne endnu mere på den kategori,” siger Jørgen Lund.

Fakta

• I Danmark har JYSK sænket priserne på 2.140 ud af i alt 4.032 varer. Det svarer til 53 procent af varerne.
  • I kategorien ”Fast lav pris” er priserne sænket på 1.013 ud af i alt 1.545 varer. Det svarer til 65 procent af varerne.
  • Analysen af JYSKs priser er lavet ved at sammenligne normalpriserne og de faste lave priser i marts 2023 med de samme priser i marts 2024.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101