JYSK udpeger ny finansdirektør

JYSK udpeger ny finansdirektør

JYSK har ansat Signe Lind Jacobsen som ny Executive Vice President og CFO. Hendes første arbejdsdag bliver 1. august 2023.

Signe Lind Jacobsen får det overordnede ansvar for finansafdelingen, herunder økonomi, controlling, loss prevention, business agility og advanced analytics. Hun overtager også ansvaret for sustainability-afdelingen.

Signe Lind Jacobsen kommer fra en stilling som Senior Vice President og CFO Commercial hos Danish Crown og har i løbet af sin karriere arbejdet inden for finans hos virksomheder som Bestseller, Rema 1000 og Salling Group.

Som EVP og CFO bliver Signe Lind Jacobsen en del af det nye Executive Management Team (EMT) i JYSK fra 1. september og vil have direkte reference til Deputy President & CEO i JYSK, Rami Jensen. Hendes første arbejsdag på hovedkontoret i Brabrand er 1. august 2023.

”Jeg er glad for at kunne byde Signe velkommen til JYSK som vores nye EVP og CFO. Hun har haft en imponerende karriere inden for finans og besidder stærke lederevner, som vil være en styrke for JYSK. Jeg ser frem til, at Signe bliver en del af mit nye Executive Management Team, hvor vi vil fortsætte med at udvikle og udvide JYSK i de kommende år,” siger Deputy President & CEO, Rami Jensen.

Signe Lind Jacobsen ser også frem til at starte i JYSK.

”Jeg er meget glad for at blive en del af JYSK som den næste EVP og CFO i Ramis Executive Management Team. JYSK er en internationalt anerkendt retailer inden for skandinavisk boligtilbehør med stærke værdier og traditioner. Jeg ser frem til at bringe mine kompetencer og erfaring til virksomheden for at fortsætte den succesfulde ekspansionsrejse," siger Signe Lind Jacobsen.

Signe Lind Jacobsen bor i Risskov med sin familie.

Om Signe Lind Jacobsen

• 40 år gammel
  • Uddannet HD Regnskab & Økonomistyring fra Aarhus BSS
  • 20 års erfaring inden for finans
  • Seneste job som Senior Vice President & CFO, Danish Crown
  • Bor i Risskov med sin familie

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 30.000 medarbejdere.

JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 44,0 milliarder DKK i finansåret 2021/22. JYSKs omsætning var på 36,2 milliarder DKK i finansåret 2021/22.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.