“Det er vigtigt, at vi fokuserer mere på miljømæssig bæredygtighed – både for det fremtidige liv på jorden og for den fremtidige succes for vores forretning," siger Sam Harrington, Sustainability Manager hos JYSK.

Kandidatstuderende får mulighed for at præge fremtidens bæredygtighed i JYSK

Fredag den 28. august arrangerer JYSK i samarbejde med Studenterlauget på Aarhus Universitet en casekonkurrence for kandidatstuderende. De studerende skal blandt andet komme med deres bud på fremtidens muligheder inden for bæredygtighed, og vinderne får lov at pitche deres ide på JYSKs hovedkontor til oktober.

I april ansatte JYSK Sam Harrington som Sustainability Manager for at sætte turbo på udviklingen mod en endnu mere bæredygtig fremtid. Den fremtid får kandidatstuderende på Aarhus Universitet nu mulighed for at få indflydelse på.

I samarbejde med Studenterlauget arrangerer JYSK nemlig en casekonkurrence fredag den 28. august, hvor de studerende i grupper enten skal komme med deres bud på en fremtidig strategi i forhold til bæredygtighed eller strategien for, hvordan JYSK opnår målet om at være kundernes foretrukne retailvirksomhed.

“Det er vigtigt, at vi fokuserer mere på miljømæssig bæredygtighed – både for det fremtidige liv på jorden og for den fremtidige succes for vores forretning. Derfor er det meget spændende at få nye ideer fra morgendagens medarbejdere og ledere,” siger Sam Harrington, Sustainability Manager hos JYSK.

En fremtidig karrieremulighed

Af de forskellige besvarelser vil en udvalgt gruppe af JYSK-medarbejdere udpege de tre bedste besvarelser, som så skal pitche deres besvarelser foran dommerne, inden der bliver fundet en vinder.

Der er præmier i form af dyner og puder fra JYSK til de tre vindergrupper, der samtidig bliver inviteret til at pitche deres idéer hos JYSK til oktober. Dermed bliver der både mulighed for, at de studerende kan sætte deres præg på den bæredygtige udvikling i JYSK, og at der kan åbne sig en karrierevej for de studerende i koncernen.

”En ide fra en studerende kan nå ud til vores flere tusind butikker og gøre en forskel hos millioner af kunder. Det er også en mulighed for de studerende til at netværke og imponere os. Vi ansætter mange kloge folk fra Aarhus Universitet, og hvis studerende giver et stærkt indtryk med kloge ideer, kan det helt sikkert hjælpe dem til at starte en karriere hos os,” siger Sam Harrington.

Vedhæftet er programmet for dagen.

Regions

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.900 butikker og 24.000 medarbejdere i 51 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af familien bag Lars Larsen Group, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 34,7 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 28,32 milliarder DKK.

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.