Rekordregnskab fra JYSK

Rekordregnskab fra JYSK

Når JYSK næste år fejrer 35-års jubilæum, bliver det med et rekordregnskab i ryggen. Både omsætning og indtjening er steget for kæden, der nu har over 2.100 butikker fordelt på 35 lande.

JYSK-kæden har det seneste år haft fremgang både i omsætning og indtjening. Det viser de aktuelle regnskabstal, som blev offentliggjort onsdag.

I kædens 2.100 butikker, som ligger i 35 lande, nærmer omsætningen sig nu 19 milliarder kroner – en fremgang på 6 procent i forhold til samme periode sidste år.

Resultatet før renter og skat (EBIT) er også fulgt med til nu at ligge på 2,38 milliarder kroner. Det er en fremgang på 5,5 procent.

”Det har været endnu et år med vækst. Vi har åbnet en masse nye butikker og fået omkring 1.000 nye kolleger rundt om i verden. I disse år tænker kunderne meget over, hvor de får mest værdi for pengene – og det er rart at opleve, at så mange vælger vores gode tilbud,” siger Lars Larsen.

I løbet af året har JYSK selv overtaget de tre tidligere franchiselande Rumænien, Bulgarien og Ukraine, som i dag har i alt 36 butikker. Planen er at åbne mange nye JYSK-butikker i de tre lande over de kommende år.

Derudover har JYSK besluttet at opføre et helt nyt distributionscenter i Sydtyskland samt foretage en kraftig udvidelse af et eksisterende distributionscenter i Sverige. I alt en investering i logistik på over 1 milliard kroner. Der er i dag syv distributionscentre i Europa og et i Kina.

Selvom forbrugerne generelt er tilbageholdende oven på finanskrisen, så forventer JYSK en vis omsætnings- og resultatfremgang for regnskabsåret 2013/14 – og forventer at åbne omkring 120 nye butikker.

JYSK GROUP, som er den samlede betegnelse for de 2.100 JYSK/Dänisches Bettenlager-butikker rundt om i verden, er den absolut største del af LARS LARSEN GROUP, der er paraplynavnet for alle Lars Larsens selskaber.

Indeholdt i LARS LARSEN GROUP er blandt andet IDEmøbler og ILVA, som Lars Larsen købte i løbet af året, samt Bolia.com og en række andre selskaber.

Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er i dag på 21,5 milliarder kroner.

Kategorier

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.400 butikker og 21.000 medarbejdere i 47 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 27 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 23,2 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.