Kokkedals kvinder fejrer farvel til 100 kilo fedt

På 8 uger har 16 kvinder i Egedalsvænge svedt, spist sundt og støttet hinanden til i alt at tabe 100 kilo.

Det er sjældent, man fejrer et farvel, men de mange kilo bliver ikke savnet, så den 5. marts fejrer de 16 kvinder og Kokkedals Bydelsmødre det stærke fællesskab, der var afgørende i kampen mod kiloene.

- De her kvinder er så seje. De har grint og grædt, men de har gjort det sammen, og det har været helt essentielt for deres succes. Den gejst, du kan se i deres øjne, kommer fra det fællesskab og den støtte, de giver hinanden, siger Gül Aydin, børne- og familiekoordinator i den sociale helheds-plan Kokkedal på Vej, der blandt andet har sørget for sundskonsulent og skridttællere til de 16 del-tagere.

Bravo fra borgmesteren
Succesen og fællesskabet har også gjort indtryk på rådhuset i Fredensborg Kommune. Derfor fejrer borgmester Thomas Løkke Pedersen også de 16 hårdtarbejdende kvinder den 5. marts, hvor han overrækker diplomer til hver enkelt deltager.

- Det er dejligt, at kommunen og borgmesteren bakker op om vores projekt. Det fortjener kvinderne også, for de har været så engagerede og opnået et rigtig flot resultat, siger Julia El-Ali, bydelsmor i Kokkedal.

Interessen fra kvinderne i Kokkedals boligområder Egedalsvænge, Byengen, Nordengen og Skov-engen har været så stor, at projektet har måtte sige nej til mange interesserede.

Fakta – fejring af farvel til fedtet
Den seje kamp mod kiloene bliver fejret i Broengens selskabslokale mandag den 5. marts kl. 18, Broengen 2, 2980 Kokkedal
Projektet med slankeholdet har kørt siden 1. januar, og i skrivende stund har de 16 kvinder tilsammen tabt sig 100 kilo.

Fakta om Kokkedal på Vej
Kokkedal på Vej er en social helhedsplan, der dækker Boligforeningen 3B’s boligafdeling Egedalsvænge og AB Hørsholm v/ Boligkontoret Danmarks boligafdelinger Byengen, Nordengen og Skovengen.

• kokkedal
  • bydelsmødre
  • egedalsvænge
  • boligforeningen 3b

• Hovedstaden

Boligforeningen 3B er en almen boligforening, som udvikler, bygger og administrerer boligområder. Vi har ca. 12.000 lejeboliger i 80 forskellige afdelinger i Storkøbenhavn – og mange nye boliger på vej.

3B ejer selv sine ejendomme, som omfatter meget forskellige boligformer: højhuse, rækkehuse, seniorboliger, ungdomsboliger, plejeboliger, skæve boliger til hjemløse samt erhvervslejemål.

Vores vision er sammen at skabe levende og mangfoldige fællesskaber. Vi vil samtidig være nærværende, ordentlige og nyskabende.

3B er en non-profit organisation med rødder i både socialfilantropien og fagbevægelsen. En af vores kongstanker er, at der skal være boliger for alle i Storkøbenhavn.