Aflevér affald døgnet rundt på Danmarks første døgnåbne genbrugsplads

I Bregninge i Kalundborg Kommune åbner KARA/NOVEREN Danmarks første genbrugsplads med en åbningstid, som alle kan forholde sig til – Døgnåbent!

Legalt at besøge genbrugspladsen efter mørkets frembrud
Private borgere og erhvervskunder i Kalundborg-, Køge-, Lejre-, Roskilde- og Stevns kommuner kan fra tirsdag den 7. februar 2012 aflevere deres affald uden for normal åbningstid uden ekstra udgift.

KARA/NOVEREN ønsker at give borgere og erhvervsliv den bedst mulige service, og med det nye tiltag håber vi på at kunne øge fleksibiliteten og gøre det endnu lettere at aflevere affald på genbrugspladsen.

Tilmeld dig ordningen hjemmefra, ring op ved ankomst og porten går op
For at benytte det unikke tilbud skal du tilmelde dig på KARA/NOVERENs hjemmeside, hvor du kan læse meget mere om ordningen - karanoveren.

Personalet er gået hjem - sortering af affald gælder stadig
KARA/NOVEREN driver genbrugspladserne så miljømæssigt og økonomisk forsvarligt som muligt. Det er derfor vigtigt at affaldet bliver sorteret korrekt, også når personalet er gået hjem. På vores hjemmeside kan du finde sorteringsvejledningen. Vidste du, at kun 4% af alt affald som modtages på genbrugspladserne ikke kan genbruges?

Alle kan være med til at fejre åbningen
Åbningen af Danmarks første døgnåbne genbrugsplads markeres tirsdag d. 7. februar kl. 12.30 på Bregninge Genbrugsplads, Vilhelmshøjvej 11A, 4593 Eskebjerg, hvor formanden for KARA/NOVERENs bestyrelse, Torben Jørgensen, samt formand for Teknik og Miljø, Bertel Stenbæk fra Kalundborg Kommune, klipper snoren.

Alle er velkomne, og der vil blive serveret sandwich, kaffe og vand.

Yderligere oplysninger om Danmarks første døgnåbne genbrugsplads kan hentes på hjemmesiden
karanoveren eller hos genbrugschef Finn Kjær på telefon 46 34 75 00.

• døgnåben
  • genbrugsplads
  • genbrugsstation
  • affald
  • genbrug
  • karanoveren
  • danmark
  • åbningstider
  • bregninge
  • kalundborg kommune

KARA/NOVEREN er et affaldsselskab, der behandler affald for borgere og virksomheder i ni kommuner på Sjælland.

Kasper Funch Vinding

Kommunikations- og Vidensmedarbejder Kommunikation +45 46 34 77 01