KINGSPAN INSULATION ERHVERVER DEN FINSKE PIR-PRODUCENT, SPU

Kingspan Group, verdens førende producent af isoleringsprodukter, erhverver den finske producent af PIR-isolering, SPU. Dette er en del af selskabets ekspansionsprogram for at udvikle markederne for Kingspans eksisterende brands.

Kingspan Insulation har haft en konsekvent og betydelig vækst i det seneste årti, understøttet af et kontinuerligt program for investering i markedets udvikling, produktionskapacitet og kundeservice sammen med kloge opkøb. SPU tilbyder et omfattende sortiment af PIR-isolering og er veletableret i de nordiske og baltiske lande.

Erhvervelsen vil give et exceptionelt og enestående udbud af produkter og ekspertise, der nu kan tilbydes det nordeuropæiske marked.

Peter Wilson, administrerende direktør for Kingspan Insulation, siger om aftalen: "Vi er glade for at kunne byde SPU velkommen til Kingspan-gruppen. Vi ser frem til at tilbyde de nordiske og baltiske markeder nogle af de bedste isoleringsprodukter, der findes i den globale byggebranche. Kingspans produkter repræsenterer ny og banebrydende teknologi, som kan hjælpe til med at bremse den globale opvarmning. "

Kingspan Insulation ApS
Universitetsparken 7
4000 Roskilde
info@kingspaninsulation.dk
www.kingspaninsulation.dk

Om Kingspan Insulation
Kingspan Insulation fremstiller PIR-, fenolskum- og Vakuumisolering til bolig-, erhvervs- og industrielle anvendelser. Produkterne kan fås på hele det europæiske marked under varemærkerne OPTIM-R®, Kooltherm®, Therma™, iSoEasy™ og Selthaan®. Når der vælges produkter fra Kingspan Insulation, så er hele byggesøjlen, fra arkitekt til slutbruger, sikret bæredygtig, brandsikker og højtydende isolering. Kingspan Insulation er en del af Kingspan Group plc, som har sine rødder i Irland.

www.kingspaninsulation.dk

Magnus Wallin

Pressekontakt Nordenchef Kingspan Insulation Kingspan Insulation +46 (0) 84 10 92 110