Pressemeddelelse -

Kingspan Insulation investere yderligere i det voksende nordiske isoleringsmarked

Kingspan Insulation annoncerer en investering i en ny og storslåede Kooltherm isoleringsfabrik. Den nye fabrik vil blive bygget i Jönköping, Sverige.

Fabrikken bliver bygget for at imødekomme den stærke efterspørgsel på Kooltherms produkter i det nordiske og baltiske marked. Efterspørgslen efter det højeffektive Kooltherm isolering er vokset kraftigt de seneste år, især i Danmark og Sverige. Væksten forventes fortsat at stige kraftigt i alle nordiske og baltiske lande. "Kooltherm er hjørnestenen i vores vækststrategi på alle disse markeder", siger Henk Bassie, administrerende direktør for Kingspan Insulation Continental Europe.

Investeringsprojektet starter straks, og produktionen vil være fuldt funktionsdygtig i andet halvår i 2019. I starten vil den nordiske Kooltherm fabrik ansætte omkring 20 medarbejdere og forventer at kunne beskæftige op til 70-80 medarbejdere på sigt. Fabrikken vil blive bygget med ambitionen om at opfylde Kingspan's globale mål om fossilfri fremstilling i 2020.

Kooltherm er en højeffektiv isolering, der gør det muligt at bygge energieffektivt med tyndere vægge ned til halvdelen af isoleringstykkelsen sammenlignet med traditionel isolering.

Kingspan Group er verdens førende inden for højeffektiv isolering og energirigtige løsninger til byggebranchen verden over. De opererer gennem fem divisioner:

• Kingspan Insulation (bygningsisolering)
  • Kingspan Panels (sandwichpaneler)
  • Kingspan Environmental (miljø)
  • Kingspan Raised Access (EDB gulvsystemer)
  • Kingspan Air and Light (Ovenlys og ventilation)

I regnskabsåret 2017 var Kingspans Groups nettoomsætning 27,5 milliarder DKK. Virksomheden opererer på mere end 100 steder i 60 lande og beskæftiger ca. 11.000 medarbejdere med 73% af salget er realiseret i Europa.

Kingspan er noteret på den irske børs.

For yderligere information:

www.kingspaninsulation.dk

Kingspan Insulation Denmark info@kingspaninsulation.dk +45 44955559

• Miljø, energi

• kooltherm
  • isolering
  • fabrik
  • investere
  • insulation
  • kingspan

Om Kingspan Insulation
Kingspan Insulation fremstiller fenolskum, PIR- og Vakuumisolering til bolig-, erhvervs- og industrielle anvendelser. Produkterne kan fås på hele det europæiske marked under varemærkerne OPTIM-R®, Kooltherm®, Therma™, iSoEasy™ og Selthaan®. Når der vælges produkter fra Kingspan Insulation, så er hele byggesøjlen, fra arkitekt til slutbruger, sikret bæredygtig, brandsikker og højtydende isolering. Kingspan Insulation er en del af Kingspan Group plc, som har sine rødder i Irland.

www.kingspaninsulation.dk

Magnus Wallin

Pressekontakt Nordenchef Kingspan Insulation Kingspan Insulation +46 (0) 84 10 92 110