Miljøbevidst isoleringsproducent er nomineret til klimapris

Kingspan, der er en af verdens førende producenter af byggematerialer, er med deres klimastrategi og grønne profil nomineret til Byggeriets klimapris 2016.

”Vi anerkender betydningen af klimaforandringerne for det globale samfund og vigtigheden af at handle på det - det gælder såvel i det eksisterende byggeri som i nybyggeri”, udtaler Scott McMonagle, Business Development Manager hos Kingspan.

En af vejene til at minimere udledningen af drivhusgasser er med en optimal energieffektivitet i bygninger. Dette kan bl.a. opnås med effektive isoleringsmaterialer såsom Kingspans produkter, Kooltherm, Optim-R og det nyligt lancerede IPN Quadcore, som er nogle af de mest termisk effektive materialer til rådighed i dag.

Maksimum isolering på minimal plads

Danmark er kendt som forløber i reduktionen af drivhusgasser og har samtidig nogle af verdens strengeste energikrav. Kingspans produkter kan hjælpe med at opfylde disse krav med maksimum isolering på minimal plads.

Brugen af højeffektive isoleringsprodukter kan ikke alene være med til at reducere CO2 udledningen - de kan også være med til at reducere den samlede konstruktion, hvorved man kan spare på andre byggematerialer og mindske materialespild, hvilket igen giver mindre CO2 udledning.

CO2 neutral i 2020

Det er målsætningen, at alle Kingspans faciliteter fra 2020 udelukkende skal drives af vedvarende energi. I 2014 kom 28% af Kingspan koncernens energiforbrug fra vedvarende energikilder, og de er i øjeblikket godt på vej til at overhale det foreløbige mål på 50% i 2016.

Kingspan støtter op om en stærk global klimaaftale med henblik på at sende et klart signal til erhvervslivet om at kanalisere investeringer i retning af kulstoffattige løsninger og derved bidrage til store miljøforbedringer.

Grundet Kingspans klimastrategi er de nomineret til Byggeriets klimapris 2016. Kingspan er desuden for nylig blevet udnævnt som en af de førende virksomheder indenfor aktiviteter og strategier i forhold til klimaforandringer og er kommet med på en klima "A" liste hos CDP.

* CDP* er en international non-profit virksomhed, der måler miljømæssige konsekvenser blandt tusindvis af virksomheder verden over.Se CPD Climate report her : https://www.cdp.net/CDPResults/CDP-global-climate-change-report-2015.pdf

Du kan besøge Kingspan på stand E7220 til Byggeri ´16 messen – fra d. 1. til d. 4. marts

For yderligere information er du velkommen til at kontakte :
Scott McMonagle, tlf. 29 66 99 11

Om Kingspan Insulation
Kingspan Insulation fremstiller PIR-, fenolskum- og Vakuumisolering til bolig-, erhvervs- og industrielle anvendelser. Produkterne kan fås på hele det europæiske marked under varemærkerne OPTIM-R®, Kooltherm®, Therma™, iSoEasy™ og Selthaan®. Når der vælges produkter fra Kingspan Insulation, så er hele byggesøjlen, fra arkitekt til slutbruger, sikret bæredygtig, brandsikker og højtydende isolering. Kingspan Insulation er en del af Kingspan Group plc, som har sine rødder i Irland.

www.kingspaninsulation.dk

Magnus Wallin

Pressekontakt Nordenchef Kingspan Insulation Kingspan Insulation +46 (0) 84 10 92 110