Nu kommer KLM med mere bæredygtige baggagetags!

Du kender det; den tilbagevendende opgave med at fjerne selvklæbende baggagetags fra din baggage, de bagagetags der typisk sidder på håndtaget på din kuffert eller taske, som fortæller hvem bagagen tilhører og hvor den skal hen. Disse bagagetags erstatter KLM nu med nye, billigere og mere miljøvenlige bagagetags.

Lavere ressourceforbrug er mere praktisk

Den type baggagetag, som for tiden anvendes af KLM i lufthavnen i Schiphol i Amsterdam består af tre dele; forside, et speciallaminat og bagside. Den nye type tag, der introduceres har en tyndere bagside og er lavet af ubleget papir, hvilket giver en mindre miljøbelastning samtidig med at den er billigere. Den nye tag er mere miljøvenlig fordi den er tyndere og dermed kræver mindre papir i produktion. Således kan en rulle med bagagetags indeholde 250 tags mod tidligere blot 210. Det betyder igen at en rulle skal udskiftes fire gange i stedet for fem for hvert tusinde stykke bagage. Desuden er den nye bagagetag lettere at sætte fast og dermed nemmere at håndtere.

Samvittighedsfuldt personale

Takket være vores samvittighedsfulde personale, som tænker ud af boksen, kan vi i KLM gennemføre ideer, der bidrager til omkostningsreduktion og fremfor alt gør KLM til en mere bæredygtig virksomhed. Et andet eksempel på en vellykket idé er “Plastic Repair Shop” i vores Engineering & Maintenance”-afdeling, som inspicerer og reparerer flydele i plast og giver dem nyt liv, fremfor blot at kassere dem og erstatte dem med nye plastdele.

KLM er udnævnt til verdens mest bæredygtige flyselskab af Dow Jones Sustainability Index elleve år i træk. Hvis du vil vide mere om hvordan KLM arbejder med bæredygtighed kan du gå ind på www.klmtakescare.com/en.

Pressekontakt Communication and Sustainability Strategisk marknadsöfring, branding och PR 0046 76 8787559

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM North Europe
København