Krüger holder Green Friday - Se et bæredygtigt alternativ til Black Friday

Krüger holder Green Friday - Se et bæredygtigt alternativ til Black Friday

Danskerne har i høj grad taget Black Friday til sig, og det betyder, at vi den ene dag om året køber en masse materielle ting, der udleder en stor mængde CO2. Som miljøorganisation vil vi gerne tilbyde et bæredygtigt alternativ. Derfor lancerer vi vores version af “Green Friday” d. 27. November. Denne dag sætter vi fokus på teknologi og services sammen med Verdensmål.

Verdensmål, Vand og Danmark

Verdensmålene har lige haft 5 års fødselsdag. Det blev fejret flere steder og på flere måder. Men hvad er status i forhold til at definere mål for vand og miljø i vores eget land? Hvordan kan man arbejde med Verdensmål og vand på en meningsfyldt måde, så det ikke er ren greenwashing eller en selvopfyldende profeti?

Vi har selv taget en række valg som firma i forhold til at bidrage til Verdensmålene. For os er de vigtige pejlemærker, og vi har bygget vores forretningsstrategi op omkring dem. Det er derudover et mål, at alle vores projekter skal være bæredygtige og bidrage positivt til minimum ét af FN’s Verdensmål. I den anledning har vi udvalgt fire primære verdensmål, som er fundamentet i vores strategi, hvor vi vil skabe sundhed og trivsel i kraft af rent vand, effektive klimaindsatser og ansvarlig produktion af fødevarer, imens vi stadig arbejder seriøst med de resterende mål.

Et eksempel på vores arbejde med verdensmål er fx. når vores software AQUAVISTA giver mulighed for ikke blot at optimere energiforbruget på et renseanlæg, men det samtidig giver mulighed for også at minimere CO2 fodaftrykker fra anlægget.

Det betyder også, at vi kun arbejder med forsknings- og udviklingsprojekter, der understøtter Verdensmålene.

Der har det sidste halve år været stor fokus på kloakoverløb, så derfor sætter vi i denne første udgave af Green Friday fokus på effektive klimaindsatser, og hvordan vi kan bidrage på netop afløbsområdet.

Klimavenlig rådgivning og projekter

Vi går spadestikket dybere end forsknings- og udviklingsprojekter og indarbejder Verdensmålene i vores projekt- og rådgivningsarbejde. Mange af vores kunder efterspørger i stigende grad bæredygtige løsninger, og vi ønsker derfor at stille alternativer til rådighed, fx når vi bygger anlæg.

Som rådgivere tilbyder vi ydelser, som går længere end bare at leve op til lovgivningens ord. Dermed vil vi være med at sætte endnu højere miljøstandarder i Danmark. Det gør vi bl.a. ved at tilbyde vores kunder forskellige alternativer at vælge mellem. Det kan fx. være materialevalg mht. styrke, levetid, pris og CO2 fodaftryk ved anlæg af afløbssystemer, således at vores kunder kan træffe afgørelser på et oplyst grundlag, og hvor det giver værdi for deres forretning.

Test dig selv - Er Den Målrettede, Den Grønne eller måske Den Grundige?

Arbejdet med Verdensmålene behøver ikke kun være seriøst. I forbindelse med Green Friday lancerer vi derfor et spil, hvor du kan teste hvilken type modellør, du er. Hjælp Tokyo med at få styr på afløbsmodeller og Verdensmål, så de kan blive klar til OL i 2021.

Test dig selv

Præmierne er selvfølgelig bæredygtige. Vi udlodder Verdensmåls workshops, der kan hjælpe med til at få din kommune eller forsyning til at arbejde mere med verdensmålene. Så sætter vi machine learning pakker på højkant, hvor vi gennemgår mulighederne for at bruge kunstig intelligens på baggrund af vinderens data.

Derudover holder vi køtilbud op vores databaseværktøj Flora, hvor vi sænker prisen fra 40.000 kr til 5.000 kr.

Læs meget mere om præmierne her

Vinderne trækkes på Green Friday kl. 15 blandt alle, der har registreret sig.
(Krüger ansatte og deres husstand kan ikke deltage).