60SECONDS 2020 / Film på facaden af Kulturværftet i vinterferien

Right & wrong, the world as binary opposition

60 sekunder. Præcist så lang tid varer de lydløse film, der deltager i den internationale kortfilmfestival, 60Seconds. Metroen og Københavns husfacader har siden 2006 fungeret som filmlærred. Igen i år kommer 60Seconds også til Helsingør, når film fra hele verden bliver projiceret op på Kulturværftets facade ved hovedindgangen. Det sker, når juryen har udvalgt de bedste film, der på hver deres måde illustrerer det modsætningsfyldte tema Right & wrong, the world as binary oppesition, og festivalen løber af stablen i vinterferien.

Om 60Seconds Festival

En ultrakort historie i et format på bare ét minut og uden lyd åbner for en dialog med seeren og giver kunstnere mulighed for at vise film i offentlige rum, hvor både lokalbefolkningen og byens travle besøgende får mulighed for at opleve og udforske. 60Seconds Festival eksperimenter med mulighederne for videoprojektioner i samspil med byrummet i de mørke vintermåneder.

Læs mere om 60Seconds: http://www.60sec.org og på www.kuto.dk
Facebook: https://www.facebook.com/Festival60seconds