Hongqi lancerer prisoffensiv

Hongqi lancerer prisoffensiv

Hongqi intensiverer sine europæiske ambitioner og lancerer nu en prisoffensiv, der skal bidrage til mærkets seriøse målsætning om at blive det førende kinesiske luksusmærke i Europa i 2025.

E-HS9 er med sine 5,2 meter og plads til 7 personer den største elektriske luksus-SUV på markedet. Herudover tilbyder den firehjulstræk, overdådig komfort, plads til 7 personer, op til 551 elektriske hestekræfter og et spektakulært design, der stjæler rampelyset. Nu fås E-HS9 til en offensiv frapris på 449.990 kr. for Comfort-versionen, 549.990 kr. for Premium, 649.990 kr. for Exclusive og 799.990 kr. for Exclusive+ med det store batteri på 120 kWh.

De første biler til de nye priser forventes at kunne blive leveret til nytår og dermed er den kendte 2024-afgift indregnet i prisen. ”Vi har ingen biler på lager i øjeblikket. Salget er gået over forventning, så der er udsolgt, men vi er klar til at levere biler til den nye skarpe pris umiddelbart i det nye år”, forklarer Alexander Bachmann, Head of Product Hongqi Danmark.

Faldende råvarepriser skal komme kunderne til gode

Sales Manager for Hongqi i Europa, Hu Chenhui uddyber mærkets offensiv:

”Vi forventer, at markedet for luksusbiler udenfor Kina vil stige væsentligt de kommende år, og Hongqi har en klar ambition om at være relevant for denne målgruppe. Vi vil lede globaliseringen af kinesiske luksusbiler og helt konkret er målsætningen at nå et salg på 100.000 elektriske luksusbiler udenfor Kina i 2025. Danmark er et af de førende markeder, når det gælder elektrificering og netop derfor spiller det danske marked en vigtig rolle i udrulningen af Hongqi i Europa.

Råvare- og batteripriserne er faldet markant og det har vi valgt, at de danske kunder skal nyde godt af. Det betyder, at man nu kan få vores flagskib E-HS9 til en pris fra 449.990 kr.”

Hongqis ambitiøse strategi for Europa bakkes op af to helt nye modeller, E-H5 – en sedan i D-segmentet og en D-SUV, E-HS5, som lanceres til juni og juli 2024. Begge modeller er baseret på en 800 V platform og er udstyret med ”state-of-the-art” teknologi.

Fuld kompensation til eksisterende kunder

Hos K.W. Bruun Import er man bevidst om, at den store prisnedsættelse kan skabe panderynker hos de kunder, der allerede har købt en E-HS9. Forbrugernes tillid til mærket er afgørende og derfor har man valgt at tage et ekstraordinært skridt: Private kunder, der har købt en E-HS9 fra ny, kompenseres100 %.

”Vi har naturligvis et ansvar overfor de kunder, der allerede har valgt at købe en E-HS9 og det ansvar står vi på mål for”, understreger Alexander Bachmann, Head of Product Hongqi Danmark og fortsætter: ”Vi vil ikke lade disse kunder i stikken og derfor vil alle privatkunder, der har købt en E-HS9 fra ny, blive kompenseret 100 % ud fra den pris, de har betalt. Det er vigtigt for os at sende et klart signal om, at man som kunde kan have tillid til Hongqi – når du vælger at investere i en luksusbil, skal økonomisk tryghed være en del af pakken.”

Attraktiv privatleasing

Hvis man ønsker den bekvemmelighed, der følger med privatleasing, er det også en mulighed. Et priseksempel for E-HS9 Comfort-version med 7 sæder og 435 hk er en månedlig ydelse på 6.695 kr. ved en udbetaling på 29.995 kr. Løbetiden for privatleasingaftalen er 24 mdr. med en årlig kørsel på 15.000 km og den samlede betaling er 196.826 kr.

Man kan konfigurere sin Hongqi privatleasingaftale alt efter, hvor stor en månedlig ydelse, man vil have og naturligvis opgradere til et højere udstyrsniveau, hvis man vil have endnu mere luksus.

Hongqi E-HS9 kan opleves på eCarExpo fra den 27.-29. oktober i Bella Center Copenhagen på stand C1:14 og C1:20.

Det med småt:

Forbrug*:216 Wh/km for Comfort - 220 Wh/km for Premium. Rækkevidde*: 396 km for E-HS9 Comfort og 465 km for E-HS9 Premium. Halvårlig grøn ejerafgift: 370 kr. Opladningstid under optimale ladeforhold v/normalopladning 0-100%: ca. 8 t. ved max. ladeeffekt (11 kW); v/hurtig-/lynopladning 10-80%: ca. 30 min. ved max. ladeeffekt (140 kW). *Påvirkes af kørestil, hastighed, vejr, tilvalg af udstyr mv., hvor især høj hastighed og lave temperaturer reducerer rækkevidden.

Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer samt tastefejl. Privatleasing via Drivalia Lease Danmark A/S. Priser er inkl. etableringsgebyr 5.000 kr.,samt afleveringsgebyr 1.150 kr., finansierings- og leveringsomkostninger samt service i perioden. Ekskl. dæk, forsikring, brændstof og grøn ejerafgift. Kaskoforsikring,positiv kreditgodkendelse og betaling via NETS forudsættes. Ved leasingperiodens udløb returneres bilen til Drivalia Lease Danmark A/S. Fra-prisener ekskl. metallak og gælder så længe lager haves. Pris pr. overkørt kilometer: 3,5 kr. inkl. moms. Pris pr. underkørt kilometer: 0,00 kr. inkl. moms.

Faktaboks Hongqi

Hongqi blev etableret i 1958 og er Kinas ældste bilproducent. I dag er Hongqi en førende producent af luksus/premiumbiler og er en del af FAW gruppen, der er Kinas andenstørste bilproducent. FAW har desuden joint venture med VW, Audi, Toyota og Mazda.

Hongqi er etableret globalt med de mest moderne produktionsfaciliteter i Kina med fokus på energioptimering, et designcenter i München under ledelse af chefdesigner Giles Taylor og et R&D center i Sillicon Valley

Emner

Koncernen beskæftiger ca. 500 dygtige og ambitiøse medarbejdere, der med en agil forretningstilgang, indsigt, ordentlighed og godt købmandskab skaber forudsætningen for vores succes og samtidig er med til at skrive historien om K.W. Bruun & Co videre. www.kwbruun.com.

K.W. Bruun & Co er en familiefondsejet Koncern med rødder tilbage til 1914, hvor stifter K.W. Bruun solgte de allerførste biler. I dag er vi en af Nordens største bilimportører med bil- og reservedelsimport af bilmærkerne Peugeot, Citroën, DS, Opel og Mitsubishi i Danmark og Sverige. I 2022 blev Fiat, Jeep, Alfa Romeo samt det kinesiske luksusmærke Hongqi føjet til porteføljen. Den seneste tilføjelse til rækken af mærker er det kinesiske premiummærke Voyah.