Den nye Jeep Avenger der kommer til Europa i 2023

Jeep® tager hul på europæisk Fuld-elektrisk SUV Offensiv

• Jeep® løfter sløret for næste fase af sin fuld-elektriske offensiv: Vil være den globale leder inden for nul-emissions SUV’er
  • Mærket vil introducere fire fuld-elektriske SUV’er i Europa og Nordamerika inden udgangen af 2025
  • Inden udgangen af 2030 vil 100% af salget i Europa være elbiler
  • Premiere på to helt nye fuld-elektriske SUV’er, der skal sælges globalt
  • Jeep Avenger, der er den første elektriske Jeep SUV til det europæiske marked, vil få debut på Paris Motor Show d. 17. oktober

Jeep® har netop præsenteret sine ambitiøse planer for mærkets næste generationer af fuld-elektriske 4xe biler. Det sker som en del af Jeeps bæredygtigheds transformation frem mod at blive verdens førende elektriske SUV mærke.

Planen blev præsenteret på mærkets YouTube kanal: www.youtube.com/thejeepchannel, og omfatter bl.a. introduktionen af fire fuld-elektriske SUV’er i Europa og Nordamerika inden udgangen af 2025. Derudover vil Jeep fra 2030 kun sælge 100% elektriske biler i Europa.

“Drevet af successen fra vores elektrificerede 4xe modelprogram i Europa og Nordamerika, designer og udvikler vi de mest hårdføre og bæredygtige Jeep SUV’er til dato. Vi vil være verdens ledende nul-emissions SUV-mærke!”, sagde Christian Meunier, Jeep brand CEO. ”Med denne strategi vil vi sikre, at de millioner af Jeep fans i hele verden også i fremtiden har en planet at udforske, omfavne og beskytte. Elektrificering er fantastisk for vores mærke og gør vores produkter endnu mere hårdføre, spændende, bæredygtige og sjove”.

Jeep præsenterede omverdenen for de første billeder af to fuldt elektriske SUV’er, Jeep Recon og Jeep Wagoneer. De vil først blive introduceret til det nordamerikanske marked, men senere vil også Europa få fornøjelsen af de to nye modeller.

Den helt nye Jeep Recon: 100% Jeep; 100% elektrisk

Den nye Jeep Recon er skabt til dem, der elsker at udforske og tage på eventyr i naturen. Den er robust og hårdfør og 100% elektrisk, så naturens stemning og lyde kan nydes i fulde drag uden at blive forstyrret af motorstøj.

Recon er født som en 4x4 elbil, og vil kun blive tilbudt som elbil. Den kommer bl.a. med følgende off-road egenskaber:

• Terrængående egenskaber med Jeep Selec-Terrain management system, e-locker aksel teknologi, Undervogns beskyttelsesplade, trækspil og specielle off-road dæk
  • Jeep open-air frihed med one-touch aftageligt tag, døre og vinduer
  • Den nyeste generation Uconnect system, inklusiv detaljerede rejse guides til de bedste off-road ruter og destinationer

“Den helt nye fuld-elektriske Jeep Recon er i stand til at krydse den berygtede Rubicon rute, en af de mest krævende off-road ruter i Nordamerika, og stadig have nok rækkevidde til at køre tilbage til byen og oplade”, sagde Christian Meunier.

Produktionen af den nye Jeep vil starte op i 2024 i Nordamerika, og senere vil bilen også blive introduceret til Europa.

Helt ny fuld-elektrisk Wagoneer – Det bedste af amerikansk premium

Den anden globale Jeep nyhed er Wagoneer S. En elektrisk premium SUV, der skal charmere med unikt strømlinet og aerodynamisk design, 4x4 egenskaber som standard, nyeste teknologi og flotte præstationer i form af både acceleration og rækkevidde.

Wagoneer skal sælges over hele verden, også i Europa, og vil kun blive tilbudt som elbil. Den får en rækkevidde på ca. 640 kilometer på en opladning, 600 hestekræfter og runder 100 km/t i omegnen af 3,6 sekunder.

Den nye premium SUV fra Jeep, der er bygget op om aerodynamisk effektivitet, kommer til at være let genkendelig med en signatur LED-oplyst grill og en karakteristisk og aerodynamisk silhuette.

“Vi vil henrykke vores kunder med en premium energieffektiv SUV spækket med teknologi og håndværk af høj kvalitet, med 4x4 egenskaber, høj ydeevne, hurtig acceleration og 640 kilometers rækkevidde”, tilføjede Meunier.

Den nye elektriske Wagoneer vil blive offentliggjort næste år, og produktionen vil starte i Nordamerika i 2024. Senere vil Wagoneer også blive tilbudt til det europæiske marked.

Ny Elektrisk Jeep Avenger – Kommer til Europa i 2023

Jeep har store ambitioner i Europa. Ved årets udgang vil hele Jeeps modelprogram være elektrificeret på næsten alle europæiske markeder.

Jeeps europæiske planer for fremtiden bygger på dette 4xe momentum. Mærket vil opbygge et modelprogram af hårdføre, fuld-elektriske biler designet og skaleret til det Europæiske marked. Det amerikanske bilmærke vil fokusere på de store volume-segmenter og introducere fire elektriske køretøjer i Europa inden udgangen af 2025. Som et resultat af denne produktoffensiv, vil alle Jeep biler solgt i Europa i 2030 være 100% elektriske.

Den Europæiske Jeep-offensiv bliver skudt i gang med den fuld-elektriske kompakte SUV Jeep Avenger. Den blev vist første gang tidligere i år, under præsentationen af Stellantis’ langsigtede strategiske plan, kaldet Dare Forward

Jeep Avenger er en lille SUV og vil placere sig under Jeep Renegade i Jeeps modelprogram. Den vil blive produceret i Tychy i Polen.

Den lille B-SUV skal charmere Europæerne med et moderne og friskt design, nyeste teknologi, en høj frihøjde og god plads til passagerer og baggage. Rækkevidden bliver i omegnen af 400 kilometer på en opladning.

“Den nye Avenger har en størrelse der er skræddersyet til det Europæiske marked”, sagde Antonella Bruno, head of Jeep Europe i Stellantis. ”Det er en moderne, sjov og emotionel SUV og vil appellere til et stigende antal kunder, på udkig efter en hårdfør, kompakt, moderne og fuld-elektrisk Jeep som alternativ til de eksisterende modeller”.

Jeep Avenger vil blive vist første gang til dette års Paris Motor Show, der starter d. 17. oktober. Jeep regner med at bilen vil ramme europæiske forhandlere i løbet af Q1 2023.

4xe er det nye 4x4

“I dag har vi kun vist et lille glimt af vores nye portefølje af fuld-elektriske SUV’er. Det giver et praj om hvad der er på vej over de næste 24 måneder og hvorfor vi siger at 4xe er det nye 4x4”, sagde Christian Meunier og sluttede af med at sige:”Denne stærke kombination af Jeep design, legendariske 4x4 egenskaber og elektrificering vil redefinere SUV markedet og give flere kunder i flere lande og i flere segmenter muligheden for at tilslutte sig vores mission frem mod nul emissions frihed.”

Kategorier

K.W. Bruun & Co er en familiefondsejet Koncern med rødder tilbage til 1914, hvor stifter K.W. Bruun solgte de allerførste biler. I dag er vi en af Nordens største bilimportører med bil- og reservedelsimport af bilmærkerne Peugeot, Citroën, DS, Opel og Mitsubishi i Danmark og Sverige. Koncernens fokusområder er bilimport, digital innovation og investering.