WWD Beauty Inc. giver L'Oréals Adm. direktør Jean-Paul Agon prisen som 'Visionary of the Year'

L’Oréals Adm. Direktør og bestyrelsesformand Jean-Paul Agon er af WWD Beauty Inc. blevet tildelt prisen som ‘Visionary of the Year’ som anerkendelse for hans langvarige lederskab i verdens førende beautyfirma.

Jean-Paul Agon fik overrakt prisen ved en ceremoni i New York den 10. december.

’Jeg er rigtig glad for at modtage denne udmærkelse, og jeg deler den med hele L’Oréal familien. Nu mere end nogensinde er mit job som CEO ikke kun at være stifinder men at sikre, at vi er fremadstræbende og smidige nok til at forandre os så hurtigt, som det er nødvendigt. I denne fascinerende verden er forandringshastighed ’the name of the game’.

Jean-Paul Agon er kun nummer fem i rækken af Adm. direktører for L’Oréal i firmaets 106-årige historie. Han har tilbragt hele sit arbejdsliv i virksomheden. Jean-Paul Agons succes stammer fra hans vision om at opfinde et nyt L’Oréal i det 21. århundrede, som er mere universelt, mere digitalt og mere bæredygtigt. Via en række ambitiøse, globale mål har Jean-Paul Agon organiseret firmaet til at tiltrække den næste milliard forbrugere fra nye markeder, leve op til alle forbrugeres skønhedsbehov, uanset hvor i verden de er, gennem sin ’universalization’ strategi, ændre sit forhold til forbrugerne via en gennemført digital forandring og få virksomheden til at vokse bæredygtigt, etisk og ansvarligt, gennem det program han lancerede i 2013 kaldet ’Sharing Beauty With All’.

Prisen: Beauty Inc 2015 ’Visionary of the Year’

Månedsmagasinet WWD Beauty Inc. der er kendt som det førende magasin for dækning af mode, skønhed og nyheder fra detailhandlen, udgives af Penske Media Corporation. WWD Beauty Inc. uddeler hvert år prisen for innovative ideer, initiativer og produkter. For sjette år i træk uddeles prisen ‘Visionary of the Year’ for at fejre en leder, der tænker fremad, og som er en eksemplarisk leder, der yder et væsentligt bidrag til skønhedsindustrien.

• Livsstil

• sharing beauty with all
  • jean-paul agon
  • 2020-mål
  • digital
  • bæredygtig
  • skønhed
  • visionær

L’Oréal har arbejdet passioneret med skønhed i mere end 105 år. Med sin enestående portefølje på 28 internationale og meget forskellige mærker har virksomheden i 2014 nået en omsætning på 22,5 milliarder euros og beskæftiger 78.600 medarbejdere verden over. Som verdens førende beautyvirksomhed findes L'Oréal i alle distributionskanaler: den brede distribution, stormagasiner, apoteker, hos Matas, i travel retail og med egne forretninger for visse mærker.

Forskning og innovation og et dedikeret forsker team på 3600 medarbejdere er grundstenen i L'Oréals strategi, som er at leve op til alle behov for skønhedsprodukter i hele verden og tiltrække en milliard nye forbrugere i de kommende år. L'Oréals nye bæredygtighedsmål pr 2020 'Sharing beauty with all' definerer ambitiøse målsætninger for bæredygtig udvikling i hele virksomhedens værdikæde. www.loreal.com