Jaguar Land Rover genåbner produktionen i England

Jaguar Land Rover genåbner produktionen i England

Første Range Rover produceret under nye COVID 19 restriktioner ruller ud af fabrikken i Solihull

• Den første Range Rover, der er produceret under iagttagelse af reglerne om social afstand for at beskytte Jaguar Land Rover ansattes helbred og velbefindende, ruller ud fra produktionslinjen i Solihull.
  • Konkrete regler og retningslinjer iværksat på tværs af hele virksomheden for at sikre effektiv begrænsning af socialt samvær, hygiejne og sundhedsovervågning

Solihull, Storbritannien, 20. Maj 2020 – I dag kørte den første Range Rover, der er produceret under iagttagelse af de nye regler om social afstand, ud fra produktionslinjen på Jaguar Land Rovers produktionsanlæg i Solihull efter den midlertidige pause i produktionen på grund af coronavirus-pandemien.

Der er iværksat effektive foranstaltninger til sikring af social afstand, hygiejne og sundhedsovervågning efter en omfattende gennemgang af alle produktionslinjer, produktionsfaciliteter, kontorområder og fællesområder, nu hvor virksomheden påbegynder en faseinddelt tilbagevenden til produktion.

Medarbejdernes sundhed og velbefindende er det helt centrale i denne plan, og med implementeringen af de nye regler vil de opleve store ændringer af deres arbejdsdag fra det øjeblik, hvor de møder ind på fabriksanlægget.

Tiltagene omfatter temperaturtjek med termiske kameraer, afstand på to meter mellem personer, hvor dette er muligt, personlige værnemidler, hvor dette ikke er tilfældet, indførelse af systemer til ensretning af færdsel og forbedret rengøring på fabriksanlæggene. Desuden tilbyder Jaguar Land Rover alle medarbejdere et genanvendeligt ansigtsvisir fremstillet af os selv.

Grant McPherson, Jaguar Land Rover Executive Director, Manufacturing: “At se den første Range Rover køre af vores produktionslinje i dag er et afgørende øjeblik for Jaguar Land Rover, for alle os, som er ansat i virksomheden, og de mange virksomheder i vores logistikkæde. Det markerer afslutningen på vores midlertidige nedlukning og starten på en tilbagevenden til en normal hverdag. Men der er selvfølgelig tale om en ændret hverdag.

I denne uge er produktionen af Jaguar og Land Rover køretøjer også genoptaget på vores anlæg i Nitra i Slovakiet og Graz i Østrig. I sidste uge begyndte teamet hos Engine Manufacturing Centre i Wolverhampton i Storbritannien også at producere Ingenium-motorer igen for at muliggøre den gradvise tilbagevenden til bilproduktion. Produktionen genoptages i Halewood i Storbritannien den 8. juni med ét skiftehold. Små lommer af forretningskritisk aktivitet finder sted i Castle Bromwich, hvor Jaguar Land Rover forbereder introduktionen af en ny årgang af modeller.

Virksomhedens joint venture-anlæg i Changshu i Kina har været aktivt siden midten af februar, idet bilsalget er i bedring dér, og kunderne vender tilbage til bilforhandlerne efter lempelsen af nedlukningen.

Efterhånden som de forskellige lande lemper på retningslinjerne omkring social afstand, og forhandlerne åbner igen rundt omkring i verden, vil genstarten af produktionen på virksomhedens andre produktionsanlæg blive bekræftet.