Jaguar Land Rover og Røde Kors i tæt samarbejde

Jaguar Land Rover og Røde Kors i tæt samarbejde

Jaguar og Land Rover sender i disse dage mere end 160 biler til Røde Kors for at hjælpe mod følgerne af Corona.

De mange biler bruges blandt andet til at leverer mad og medicin til de mennesker, der er isoleret og ikke kan forlade deres hus eller lejlighed. Alene i England er der sendt 67 biler afsted til lokale Røde Kors afdelinger – herunder 27 helt nye Land Rover Defender – som end ikke er lanceret endnu, og kommer frisk fra samlebåndet. De skulle egentlig have været benyttet i forbindelse med den internationale lancering af Defender – men denne er jo af gode grunde udskudt.

Finbar McFall fra Jaguar Land Rover siger

”Jaguar Land Rover gør alt hvad vi kan for at hjælpe rundt om i verden netop. Vores partnerskab med Røde Kors daterer sig 65 år tilbage, og som i så mange andre nødsituationer, hvor vi har arbejdet sammen, vil vi også i denne svære tid arbejde tæt sammen for at hjælpe så meget som muligt”

Også i Norge bidrager Jaguar Land Rover til at holde lokalsamfundet kørende. Små virksomheder og organisationer tilbydes nu at låne biler af den norske Jaguar og Land Rover importør. En af de første virksomheder, der har sagt ja tak, og som den næste måned har lånt en Jaguar I-PACE, er den lokal restaurant Norumi fra Oslo forstaden Lysaker, som bruger bilen til at fragte mad ud til mange af de, der ikke kan forlade deres hjem.

”Vi ser det som vores opgave at være med til at holde lokalsamfundet i gang. Derfor har vi valgt at udlåne vores biler til de virksomheder og organisationer, der i denne svære tid har brug for det. Hvis vi kan understøtte de sårbare i samfundet – hvad enten det er mennesker, organisationer eller virksomheder, ved at låne biler ud, så ser vi det som vores bidrag og opgave” siger direktør i Jaguar Land Rover Marius Hayler