Racerinspirerede Jaguar F-TYPE ZP Editions skabt af SV Bespoke

JAGUARS SIDSTE BENZINDREVNE SPORTSVOGN: F-TYPE ZP EDITION TAGER SEJREN

• Jaguar er på vej mod at blive et moderne, fuldt elektrisk luksusbrand efter mere end 75 års produktion af sportsvogne med forbrændingsmotor i motorrummet.
  • Ikoniske Jaguar E-typer fra 1960'ernes racerløb giver inspiration til den sidste limited edition superchargede V8-motor med 575 hk
    F-TYPE ZP Edition med to særligt udvalgte specifikationer fra SV Bespoke.
  • 150 ZP Editions vil blive fremstillet i løbet af det sidste år, hvor F-TYPE produceres i 2024.
  • Eksklusive lakfarver i Oulton Blue eller Crystal Grey med interiør i kontrastfarver afspejler E-Type Project ZP Collection i limited edition fra Jaguar Classic.
  • SV Bespoke-forbedringer omfatter unikt interiør, hjulfinish, håndmalede dørlister i motorsportsstil, F-TYPE ZP Edition-mærke og '1 of 150'-produktionsplade.
  • Besøg www.jaguar.dk/jaguar-model/f-type/oversigt for at få flere oplysninger om F-TYPE-serien.

Gaydon, Storbritannien – onsdag den 11. oktober 2023: Jaguar fejrer afslutningen på sit stamtræ af sportsvogne med forbrændingsmotor i motorrummet i 2024 med en eksklusiv F-TYPE i limited edition, der er inspireret af to ikoniske E-typer fra 1960'erne.

Kun 150 eksemplarer af F-TYPE ZP Edition bliver de sidste sportsvogne med forbrændingsmotor i motorrummet, der er designet af Jaguar. Disse superchargede V8 F-TYPE-benzinmodeller med 575 hk byder på særligt udvalgte interiør- og eksteriørdetaljer fra SV Bespokes eksperter inden for individualisering.

Rawdon Glover, administrerende direktør, Jaguar, sagde: "Efterhånden som Jaguar begiver sig ud på den dristigste transformation i sin historie for at blive et moderne, luksuriøst og fuldt elektrisk brand fra 2025, er dette en uigenkaldelig hyldest til Jaguars oprindelse som en sportsvogn med forbrændingsmotor i motorrummet.

"F-TYPE har begejstret førere af sportsbiler i mere end et årti, præcis som E-Typen gjorde fem årtier før den. ZP Edition er den ultimative fejring af denne herkomst og slutter sig til en imponerende liste over samlerudgaver, der er inspireret af de oprindelige udgaver, herunder 2015 Project 7 og 2020 Heritage 60 Edition."

Der fås to F-TYPE ZP Edition-lakeringer, der minder om de første "Project ZP" E-typer, der vandt racerløb, og lakeringerne blev præsenteret kort efter modellens lancering i 1961: Oulton Blue Gloss-lak med Mars Red- og Ebony duotone-læderinteriør eller Crystal Grey Gloss-lak med Navy Blue- og Ebony duotone-læderinteriør. Begge er udstyret med håndmalede racerinspirerede cirkler i Porcelain White Gloss på dørene og kølergrillindfatninger i Porcelain White Gloss.

Ingen af de udvendige lakfarver er tidligere blevet tilbudt til F-TYPE. Disse farver matcher de to specialdesignede lakeringer, der er skabt til syv par E-Type Project ZP Collection-biler, som Jaguar Classic annoncerede tidligere i år: https://media.jaguar.com/news/2023/06/jaguar-classic-unveils-tribute-first-e-type-race-wins-e-type-zp-collection.

Unikt interiør med horisontale riller i sæderne samt eksteriørdetaljer i Gloss Black og bremsekalibre i Gloss Black supplerer eksklusive detaljer på skærmene med F-TYPE ZP Edition-mærke, 20" støbte aluminiumsfælge, indstigningslister og instrumentpanel i Gloss Black Diamond Turned. Hver bil er udstyret med en 'One of 150' SV Bespoke-produktionsplade.

Lige siden F-TYPE begyndte at vinde anerkendelse, herunder 2013 World Car Design of the Year, har den fortsat sat standarden for ægte involverende, medrivende, førerfokuserede sportsbiler med et markant V8-lydspor. Udstødningslyden er så ikonisk, at den er arkiveret i institutioner, herunder det britiske bibliotek.

F-TYPE ZP Edition fås med både Coup é- og Cabriolet-karrosseri. Med 575 hk, et moment på 700 Nm og et firehjulstræk med Intelligent Driveline Dynamics-teknologi (IDD) er præstationerne exceptionelle på alle underlag og i al slags vejr: 0-60 mph varer kun 3,5 sekunder, mens tophastigheden er elektronisk begrænset til 186 mph.

For nærmere oplysninger om Jaguar F-TYPE-serien: www.jaguar.dk/jaguar-model/f-type/oversigt