Ny motor og mere teknologi i Range Rover Sport

Ny motor og mere teknologi i Range Rover Sport

Range Rover Sport har altid kombineret en stor SUV-models raffinement og egenskaber med en sportsvogns ydelse. Med den seneste opdatering, som er skabt for at optimere køreoplevelsen, fortsætter Range Rover Sport med at sætte standarden for den luksuriøse performance-SUV.

Den nye 3.0-liters SDV6 twin-turbo-motor med 249 hk erstatter den hidtidige 2.0-liters SD4-motor på de europæiske markeder. Den yder yderligere 9 hk, ligesom omdrejningsmomentet er øget med 100 Nm. Dette giver en forbedret acceleration, og paradedisciplinen 0-100 km/t er overstået på 7,9 sekunder, hvilket er 0,8 sekunder hurtigere end i 2.0-modellen samtidig med, at de nyeste EU-udledningsstandarder overholdes.

Kunderne kan vælge mellem dieselmotoren eller den effektive, elektriske P400e plug-in hybridbil (PHEV), som blev præsenteret sidste år med en fuldt elektrisk rækkevidde på 51 km.

Nick Collins, Vehicle Line Director, Jaguar Land Rover, siger om den nye opdatering: “De nyeste forbedringer af Range Rover Sport bygger ovenpå den i forvejen luksuriøse performance-SUV. Med en mere effektiv motorserie, forbedret sikkerhedsteknologi og avancerede lysfunktioner er dette et køretøj, der forlanger at blive kørt.”

Range Rover Sports dynamiske ydelse og daglige anvendelighed er sikret med introduktionen af adaptiv fartpilot med Stop and Go. Dette system sætter køretøjet i stand til at opretholde en indstillet afstand til det forankørende køretøj og at følge dette køretøj helt ned til standsning, hvorefter systemet øger køretøjets hastighed igen, hvis det holder stille i mindre end tre sekunder.

Ud over dette system fås adaptiv fartpilot med styreassistent. Dette system hjælper med til at holde køretøjet centreret i sin vognbane ved at tilføre et moderat styreindgreb, mens føreren har hænderne placeret på rattet. Teknologien anvender vognbanemarkeringer og det forankørende køretøjs bane, hvis der ikke kan registreres vognbanemarkeringer. Hvis man skifter vognbane eller bremser, deaktiveres systemet.

Nødopbremsning ved høj hastighed fås sammen med begge former for adaptiv fartpilot, og systemet reducerer risikoen for en kollision ved at aktivere bremserne, hvis der registreres en forhindring forude.

Endnu er prisen for Range Rover Sport med den nye 3.0 liters motor ukendt i Danmark.

Du kan downloade hele pressepakken for Range Rover her, hvis du vil se de nyeste produktforbedringer: www.media.landrover.com

We employ almost 42,000 people globally and support around 240,000 more through our dealerships, suppliers and local businesses. Manufacturing is centred in the UK, with additional plants in China, Brazil, India and Slovakia.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2016 Jaguar Land Rover sold more than 583,000 vehicles in 136 countries, with more than 80 per cent of our vehicles produced in the UK being sold abroad.

Our innovation is continuous: we will spend more than £4 billion in the coming year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer ultra-clean petrol and diesel engines.