Arbejder for færre dyr på internaterne: Ny dyreportal skaber sikre matches mellem kæledyr og deres nye ejere

Det er et tilbagevendende problem på de danske internater, at der ikke er kapacitet til de mange kæledyr, der har brug for nye hjem. I 2021 var der igen pladsproblemer, da rekordmange danskere valgte at aflevere især deres katte og hunde. En ny dansk dyreportal vil gøre det både enkelt og sikkert at matche dyrene med de rigtige købere, så de firbenede venner ikke behøver at vente på nye ejere på et fyldt internat, men kan formidles direkte videre til nye, kærlige hjem.

Tryghed for kæledyr og ejere er i centrum

Når der skal findes en ny ejer til et kæledyr, er det ikke bare en vare, der forhandles. Fordi det handler om levende væsner, skal der tages ekstra hensyn til sikkerhed og tryghed, og det gør Dyreportal.dk på flere måder:

“Hos Dyreportal bliver både formidler og køber af kæledyret valideret, så man kan være tryg igennem hele processen, hvad end ens rolle er i sådan en videreformidling. Man kan selvfølgelig også ringe til vores kundeservice, hvis man er i tvivl om det mindste,” siger Kevin Bøje Reese, der er en af stifterne af Dyreportal.dk.

Valideringen af både sælger og køber foregår, ved at alle annoncer og informationer gennemgås manuelt af medarbejdere hos Dyreportal.dk. Det store arbejde gøres for at sikre sig mod falske annoncer og mod, at dyr ikke behandles ordentligt i processen.

Vil gøre det bedre end konkurrenterne

I Danmark findes der adskillige sider og portaler, hvor man på få sekunder kan sætte sit kæledyr til salg. Men ofte mangler netop det menneskelige aspekt og sikkerheden for både kæledyr og deres ejere, og det er dét, Dyreportal.dk har et stærkt ønske om at ændre.

“Hos Dyreportal lever og ånder vi for vores kunder, og det er derfor rigtig vigtigt for os, at de har en god og tryg oplevelse, når de beslutter sig for at benytte sig af siden. Vi sørger for at holde begge parter i hånden igennem processen, så alle ender ud med en god oplevelse ved salg og køb af kæledyr,” udtaler Kevin Bøje Reese.

På den måde vil ejerne af portalen leve op til deres helt store mission, som handler om at finde gode og trygge hjem til de mange kæledyr, der ellers ville være i risiko for at havne på et internat. I dag kan du allerede vælge mellem hundredvis af kæledyr, og ejerne har store vækstambitioner for portalen, der på længere sigt skal være danskernes foretrukne platform til formidling af kæledyr.

• E-handel, kommunikation

• køb og salg af kæledyr
  • kæledyr
  • dyreportal