Drømmen blev til succesfuld webshop: AstridFrank.dk har med håndplukket fashion og en uformel tone fundet opskriften på succes

Drevet af en årelang drøm om at sælge særligt udvalgte styles til forskellige typer kvinder og hjælpe kunderne med at visualisere tøjet startede den nordjyske iværksætter Astrid Frank fashion-webshoppen med selv samme navn i 2019. Tre år senere har forretningen fået så meget vind i sejlene, at webshoppen er blevet til fuldtidsjob for Astrid og desuden tæller flere ansatte.

Stigende efterspørgsel kaldte på udvikling af forretningen

AstridFrank.dk blev sat i søen ud fra et ønske om at sælge tøj til kvinder. Men det skulle skille sig ud i markedet – både med valget af håndplukkede styles og måden, tøjet blev vist frem på modellerne. Det helt store ønske var at hjælpe kunderne med at visualisere, hvordan tøjet ser ud på forskellige kropstyper – også selv om de handler online. Astrid mente nemlig at have spottet en mangel på dette i markedet. Og ganske rigtigt, for trafikken på sitet og efterspørgslen på den håndplukkede fashion voksede støt.

Efter ganske kort tid talte ordrebogen så mange sider, at det var svært for Astrid at følge med, og hun valgte derfor at ansætte medarbejdere, der kunne hjælpe med at pakke de mange ordrer. Men der skulle ikke gå længe, før det igen blev tid til at revidere antallet af hjælpende hænder – Black Friday sidste år nåede omsætningen for webshoppen rekorder. På baggrund heraf valgte Astrid at ansætte igen, og på dette tidspunkt var der fire fuldtidsansatte i forretningen, der i dag tæller fem fuldtidsansatte og én på deltid.

En personlig og uformel tone skaber værdi

For Astrid Frank er en nær kontakt til kunderne vigtig. Det er nemlig ikke en robot, der pakker ordrerne eller svarer på kundernes spørgsmål, men rigtige mennesker, som står bag driften af webshoppen. Og det vil de gerne vise. Derfor gør AstridFrank.dk meget ud af at kommunikere med kunderne i en personlig og ikke mindst uformel tone, så den enkelte føler sig mødt. At handle mode kan ifølge Astrid nemlig sagtens være både personligt og nærværende – og det har tilsyneladende også stor værdi for kunderne. Hos AstridFrank.dk oplever de nemlig, at flere kunder tapper ind i en uformel tone – særligt på Instagram får webshoppen mange hjertevarme henvendelser fra kvinder, som bl.a. ønsker hjælp til valg af style.

Især Instagram er da også et vigtigt medie for Astrid Frank, fordi hun her kan vise kunderne tøjet i forskellige situationer og på forskellige modeller, så de lettere kan se sig selv i det. Den nære kontakt og det autentiske content er bare nogle af grundene til, at Astrid Frank i en ganske ung alder allerede har opnået sin barndomsdrøm om at skabe sin egen virksomhed.

• Mode

• iværksætteri
  • mode
  • online shopping

LAZZAWEB er et webbureau med jyske rødder men har kunder over hele landet. Som Google-partner skaber LAZZAWEB vidtrækkende resultater for kunder inden for Google Ads og SEO.