Glasrør til industribrug: Hvad er fordelene?

Har du nogensinde hørt om glasrør til industribrug? Hvis ikke, er du gået glip af en vigtig del inden for mange forskellige industrier.

Glasrør og glasstænger benyttes i mange forskellige industrier til et væld af ting. Glasrørene bruges især til industrielle processer i skibe, tanke, kompressorer og så videre, hvor det er vigtigt at kunne holde øje med olie- og vandstand.

Hvad kan glasrør bruges til?

Med glasrør er det muligt at overvåge processer. Af netop den grund er glasrør meget populære på grund af deres praktiske fordele.

I designbranchen kan glasrør bruges til at lave belysning, som både kan være levende eller elektronisk. Heldigvis for industrierne kan borosilikatglas, som mange af producenterne bruger til at lave glasrør, tåle høj varme. Borosilikatglas er desuden resistent over for kemikalier og forskelle i temperatur, hvilket forklarer, hvorfor glasrør er så populært et produkt i industrien.

Hos Mirit Glas har de velassorterede lagre af glasrør. Som en af de største leverandører og producenter af glas i hele Skandinavien har de hos Mirit glas styr på deres forskellige produkter. Mirit Glas har typisk et standard udvalg af glasrør i forskellige tykkelser og størrelser lavet i borosilikatglas.

Desuden kan du hos Mirit Glas også købe glasrør lavet i kvarts- og natronkalkglas, hvilket også er kendt som almindelige glas. Der er altså rigeligt at vælge imellem.

Hærdet glas med høj brudstyrke

Der er en stor brudstyrke ved hærdet glas. Og det er netop af den grund, mange virksomheder og industrier vælger at bruge hærdet glas, da det også fungerer som sikkerhedsglas.

Hærdet glas har en langt bedre modstandsdygtighed over for tryk, temperaturforskelle og brud. Hvis der endelig skulle være brud, vil hærdet glas producere langt færre glasskår, da det vil gå i stykker i små, uskarpe stykker frem for skarpe stykker i alle slags størrelser.

Mirit Glas laver også hærdet glas i forskellige løsninger, så det er bare med at tage kontakt til dem, hvis du mangler en speciel løsning i hærdet glas.