Kee Klamp: Når sikkerheden på byggepladsen har første prioritet

Skal du i gang med et byggeri, hvor du gerne vil sikre dig, at sikkerheden er i top? Skal der arbejdes i højden, er det afgørende, at der er etableret stabil og god faldsikring, så risikoen for skader under arbejdet mindskes mest muligt.

Her i artiklen kan du læse mere om, hvordan du kan anvende Kee Klamp ved bygningsarbejde oppe i højderne, og hvad du skal være opmærksom på, når du sikrer arbejdsstedet.

Hvorfor er det vigtigt, at du anvender et produkt som Kee Klamp?

Kee Klamp er et faldsikringssystem, der er meget populært. Det er fleksibelt, nemt at installere, og så er det et af de mest sikre produkter på markedet for faldsikring.

De værst tænkelige konsekvenser, der kan komme ud af ikke at anvende faldsikring, når der bliver arbejdet oppe i højderne, er ikke til at holde ud at tænke på – men rent faktisk er det heller ikke noget, du selv bestemmer.

Der er meget strikse regler på området for faldsikring, og det er dit ansvar som arbejdsgiver, at dine medarbejdere er godt sikret, når de udfører arbejde af den ene eller den anden slags oppe i højderne.

Med et system som Kee Klamp kan du med ro i maven sende dine medarbejdere op i luften, velvidende at de nok skal komme sikkert ned på landjorden igen.

Hvornår er det påkrævet, at du skal sørge for faldsikring?

Sender du en eller flere medarbejdere op for eksempelvis at udskifte et tag, skal du sørge for faldsikring. Du skal både sørge for, at dine medarbejdere er sikret mod at skvatte ned, og du skal sørge for, at værktøj eller materialer ikke kan glide eller blæse ned i hovedet på forbipasserende nede på gaden.

Det kan nemlig også nemt ende galt og få alvorlige konsekvenser, hvis der eksempelvis ryger en hammer gennem luften. Den kan sagtens lande et meget uheldigt sted. Her kan et rækværk eksempelvis være en måde at faldsikre på.

Kee Klamp er bare et bud på faldsikring, men der findes mange forskellige produkter på markedet, som du kan anvende, når du eller dine medarbejdere skal udføre en arbejdsopgave, der foregår oppe i højderne.

Vær altid ekstra opmærksom og sæt dig godt ind i reglerne for faldsikring ved byggearbejde oppe i højderne. Så kan du sikre dig og dine medarbejdere bedst muligt.