Kødelskere vælger dyrevelfærd for den gode smag: The Meat Club ser stigende tendens på salget af kød fra dygtige opdrættere

The Meat Club startede med en drøm om at give flere danskere en bedre madoplevelse. Helt konkret drejer det sig om kød, for der er desværre for mange danskere, der må nøjes med kød fra b.la. gamle malkekøer, der bærer præg af at være et industrialiseret restprodukt. I et godt stykke tid har der været fokus på danskernes kostvaner, og der bliver i dag sat stor pris på et godt stykke kød. The Meat Club holder prisen på kvalitetskød nede ved at springe de fordyrende mellemled over ved at forhandle direkte med producenterne, hvilket som udgangspunkt gør dem 10-20 % billigere end deres konkurrenter.

Smag forskellen med kvalitetskød fra hele verden

Når du smager på et lækkert stykke kød, er det ikke helt tilfældigt, hvor dyret kommer fra, og hvordan avlsarbejdet er foregået. Klimaet og forholdene, som dyret har levet under, samt foderet og genetikken, er det, der bringer intensiteten frem i et udsøgt stykke kød.

Når The Meat Clubs kunder smider et stykke kød i kurven, kan de være sikre på, at de og deres gæster kan se frem til en smagsoplevelse ud over det sædvanlige. Det samme gælder hverdagskød som kød til grillen, kyllingenuggets til børnene og kyllingestrimler til madpakken, hvor kvaliteten og prisen er bedre, end folk er vant til at møde i supermarkedet. Alt sammen, fordi dyrene er avlet med smagsoplevelsen som det centrale fokus.

Bestil luksuriøst kød hjemme fra sofaen lige til hoveddøren

Med en stigende interesse for godt kød har virksomheden også fået medvind på de sociale medier. Facebook er blevet den platform, hvor kødelskende kunder hver 3.-4. uge venter spændt på The Meat Clubs ugentlige livesalg. Her kan man følge med live fra sofaen, når den uddannede slagter Emil Larsen præsenterer og sælger det store sortiment af kød.

Konceptet er blevet aldeles populært, og det skyldes ifølge slagteren selv den lette tilgængelighed samt de gode priser. Herudover giver præsentationen af kødet også det ekstra skub, hvis man ikke er helt bekendt med et bestemt stykke kød. Det er måske især Emil Larsens ekspertise og måde at formidle på, der gør, at den almene dansker kan forholde sig til kødet og derfor tør springe ud i at tilberede det derhjemme på panden eller grillen.

• dyrevelfærd
  • grill
  • madoplevelse
  • kvalitetskød
  • live shopping
  • mad
  • kød
  • luksuskød

LAZZAWEB er et webbureau med jyske rødder men har kunder over hele landet. Som Google-partner skaber LAZZAWEB vidtrækkende resultater for kunder inden for Google Ads og SEO.