Skal din hund steriliseres? I får tryg behandling på vores dyrehospital i Nyborg

Er du den glade ejer af et logrende, firbenet kæledyr? Som hundeejer er du allerede klar over, hvor vigtigt det er at have et tæt og trygt forhold til dyrlægen. Det er ikke alle hunde, der føler sig godt tilpas, når de skal på lægebesøg, og netop derfor er en professionel håndtering og en afslappet stemning den optimale kombination for hunden.

Skal din hund steriliseres? På vores dyrehospital i Nyborg er din hund i trygge hænder. Det lille indgreb kan udføres på kort tid, så din hund hurtigt er tilbage i hjemmet, hvor den kan komme til hægterne igen.

Derfor kan sterilisering af hund blive nødvendigt

Der kan være mange årsager til, at du overvejer at kastrere din hund. Adfærdsvanskeligheder, uønsket drægtighed og sygdomme er nogle af de ting, du kan forebygge og forhindre ved sterilisering af hund på vores Dyrehospital.

Har du en hanhund? Hanhunde steriliseres ofte for at mindske uønsket adfærd, men det kan også være af medicinske grunde, du kan vælge sterilisering af din hund. Diabetes, testikelcancer, epilepsi og prostatitis er nogle af de sygdomme, som en kastration kan forhindre.

Vil du undgå en drægtig hund?

Det kan også være af medicinske årsager, at tæver steriliseres på vores dyrehospital i Nyborg, men særligt én årsag er fremherskende. Vil du ikke have hundehvalpe? Den største årsag til sterilisering af hund er, at hundeejeren ikke ønsker at få hvalpe.

Har drømmen om en drægtig hund ikke høj status hos dig? Det kan være en stor mundfuld at få huset fyldt med hvalpe, og det kræver overskud, hvis du vil påtage dig opgaven.

På Nyborg Dyrehospital udfører personalet to typer af sterilisation på tæver. Hvilken variation, der er bedst for din hund, vejleder personalet dig om, inden du træffer den endelige beslutning.

Der er flere fordele ved at sterilisere en tæve

Det er ikke kun for at undgå en drægtig hund, at det kompetente personale på vores dyrehospital steriliserer tæver. Du kan nemlig opleve andre positive fordele ved indgrebet.

Er din hund træt, trist og tilbageholdende under løbetiden? Flere tæver oplever gener, når de er i løbetid, men disse symptomer kan neutraliseres ved sterilisering. Sygdomme som epilepsi og diabetes kan også mindskes, ligesom falsk drægtighed kan undgås.

Din hund er i trygge hænder på vores dyrehospital i Nyborg

Det er mest almindeligt, at din hanhund eller tæve opereres om morgenen, så du allerede om eftermiddagen kan hente din bedste ven. Sterilisering af hund er nemlig kun et lille indgreb.

Bliver du utryg ved tanken om, at din hund skal opereres? Det professionelle personale på vores dyrehospital tager sig kærligt og erfarent af din hund, så den hurtigt kommer hjem til dig igen.