Blogindlæg -

LetsGo har snakket med Flemming Caspersen, der er kasserer i Københavns Delebiler, og hørt nærmere om hans forhold til LetsGo 🚗🚗

Kasserer i Københavns Delebiler: LetsGo’s bæredygtige non-profit profil tiltaler mig

Flemming og hans kæreste, Mette, fandt for 8 år siden ud af, at en delebilsordning er den bedste bilordning for dem. Siden da har han været medlem af LetsGo og for 3-4 år siden trådte han ind i bestyrelsen for Københavns Delebiler som kasserer.

- Nogle af de primære årsager til at vi valgte delebilsordningen frem for at have vores egen bil, er det bæredygtige i, at andre kan bruge "vores” bil de mange dage, vi ikke benytter den, samt det fleksible i at vi kan vælge biltype alt efter om det kun er os to, der skal på weekend i sommerhuset, eller om det er hele familien, der skal på besøg hos svigermor på Langeland, hvor fotoet også er fra. Vi kan endda også kan booke en kassevogn, når det behov er der. Desuden var det også en generel vurdering af pris, besvær og service ift. at have egen bil eller lease en, siger Flemming og fortsætter:

- Vi valgte LetsGo blandt andet fordi der står en LetsGo-bil meget tæt på min bopæl, og flere andre tæt på, og fordi virksomhedens bæredygtige non-profit profil tiltaler mig.

Når Flemming tænker på delebilernes fremtid i København, er han, ud fra sin egen positive oplevelse af konceptet, heller ikke i tvivl:

- Det kan kun gå fremad. Når jeg tænker på de mange privatbiler, jeg overhaler på cykel på vej til arbejde, fordi de holder i kø, må flere og flere overveje om det ikke ville være smartere med en anden transport-løsning. Der er alt for mange biler i København, og kombinationen af cykel, offentlig transport og en delebil vil oftest bringe dig hurtigere frem, lyder det fra Flemming.

Flemming er en af de fem bestyrelsesmedlemmer, der er i Københavns Delebiler. De står for blandt andet at afvikle medlemsarrangementer og konkurrencer i forbindelse med LetsGo.