FØRENDE TV- OG LYDPRODUKTER FRA LG VINDER STORT VED EISA AWARDS 2020

FØRENDE TV- OG LYDPRODUKTER FRA LG VINDER STORT VED EISA AWARDS 2020

LG’s innovative Home Entertainment produkter modtager flere prestigefulde priser. Og for niende gang vinder OLED fjernsynene.

København, 17. aug, 2020 - LG Electronics (LG) fortsætter sin lange og succesfulde historie ved EISA Awards. I år er fire af LG’s innovative home entertainment løsninger blevet hædret for deres overlegne performance, uovertrufne design og uhørte brugervenlighed. Expert Imaging and Sound Association (EISA), verdens største forbrugerelektronikorganisation for journalister og redaktører, hyldede i år produkterne LG OLED TV (model OLED65GX), LG NanoCell TV (model 75NANO99), LG Soundbar (model SN8YG) og LG XBOOM Go (model PL7).

LG Gallery TV vandt titlen EISA BEST PREMIUM OLED TV 2020-2021, hvilket er niende år træk, at et LG OLED TV har vundet prisen i kategorien for Home Theatre Display & Video Category. Modellen er den perfekte manifestation af design og udnytter OLEDs "selvoplyste" pixels til at levere avanceret billedkvalitet i en ultratynd formfaktor.

OLED er kendt for sin fantastiske billedkvalitet, og LG Gallery TV’et bliver yderligere forbedret med LG’s AI Picture Pro billedbehandlingsteknologi, som gør dette 65’’ fjernsyn i stand til at levere 4K indhold med en 120Hz refresh rate og med avancerede HDMI features såsom auto low lantency mode (ALLM), forbedret audio return channel (eARC) og variabel opdateringshastighed (VRR). LG Gallery Series TV med Dolby Vision og LG webOS garanterer de mest filmiske billede og intuitive seeroplevelse, ligegyldigt om det drejer sig om spil eller film.

LG NanoCell TV blev hædret med med EISA 8K TV 2020-2021for sin 8K oplæsning og præcise farvereproduktion. LG NanoCell skærmteknologi, FALD (Full Array Local Dimming) og virksomhedens tredje generation α (Alpha) 9 AI-processor leverer farver med enestående renhed, fremragende kontrast og dybde, samt den brede vinkel hvorfra man kan se indhold. Og takket være LG’s kraftfulde AI processor og de seneste HDMI-tilslutningsmuligheder kan TV’et uden videre behandle 8K indhold ved 60 frame per sekund.

På lydfronten tog LG’s soundbar og den bærbare højtaler LG XBOOM Go priserne EISA SOUNDBAR 2020-2021 ogEISA MOBILE SPEAKER 2020-2021. Produkterne er udviklet i samarbejde med den britiske lydautoritet, Meridian Audio, og producerer rig, premium lyd for en autentisk lytteoplevelse.

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment Company er førende i industrien for fjernsyn og audio-video systemer. Virksomheden er en globalt anerkendt innovatør for dens lederskab i OLED TV som revolutionerer premium TV categorien. LG er engagerede i at forbedre brugeres liv med innovative home entertainment produkter anført af prisvindende OLED TV og NanoCell TV med kunstig intelligens og lydløsninger udviklet i samarbejde med Meridian Audio. For flere nyheder, besøg www.LGnewsroom.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.